اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امروز برگزار شد

پیاده‌روی خانوادگی غدیر با حضور 5 هزار نفر در آبپخش

خبرگزاری فارس: پیاده‌روی خانوادگی به مناسبت عید غدیر خم با حضور 5 هزار نفر در آبپخش برگزار شد.

پیاده‌روی خانوادگی غدیر با حضور 5 هزار نفر در آبپخش

به گزارش خبرگزاری فارس از آبپخش پیش از ظهر امروز پیاده‌روی بزرگ عید غدیر با حضور بیش از 5 هزار نفر از مردم شهر آبپخش برگزار شد.

امام جمعه آبپخش در این آیین با اشاره به اهمیت عید غدیر خم اظهار داشت: فرهنگ غنی غدیر که همان امامت و ولایت است جایگاه رفیعی بین مسلمانان دارد و منحصر به شیعیان نیست و کتاب‌ها و روایات زیادی موجود هستند که برادران اهل سنت هم به واقعه غدیر معترف هستند و این نشان از عظمت این حقیقت بزرگ دارد.

حجت‌الاسلام خداداد رضایی افزود: غدیر خم ادامه رسالت انبیای الهی است و تبیین این واقعه عظیم وظیفه‌ای است که همگان بر عهده دارند و تمامی مردم و مسئولان باید برای تحقق این مهم تلاش کنند.

وی اضافه کرد: خداوند بزرگ در واقعه غدیر خم به پیامبر بزرگ اسلام دستور جانشینی حضرت علی (ع) را می‌دهد و درستی امر رسالت پیامبر (ص) را منوط به ابلاغ ولایت حضرت علی (ع) به مسلمین می‌داند و این امر نشان‌دهنده این است که ولایت امام علی (ع) ادامه رسالت انبیای الهی است.

امام جمعه آبپخش خاطر نشان کرد: عید غدیر، عید اکمال دین نبوی و ولایت و زعامت امام علی (ع) بر مسلمین به امر خداوند بزرگ است و بزرگترین عید شیعیان محسوب می‌شود. 

رضایی اذعان داشت: بی‌توجهی به غدیر صدماتی برای جامعه اسلامی به دنبال خواهد داشت و همه باید نسبت به گرامیداشت این عید بزرگ اهتمام ورزند.

وی گفت: اگر این کار بزرگ توسط پیامبر اسلام (ص) صورت نمی‌پذیرفت، صدمات فراوانی متوجه جامعه اسلامی می‌شد و در واقع پابرجا بودن رسالت انبیای عظام الهی مربوط به بحث ولایت و امامتی بود که پیامبر خدا(ص) در غدیر خم انجام داد.

در این جشن بزرگ، برنامه‌های متنوعی برگزار شد و به تعدادی از شرکت‌کنندگان در راهپیمایی خانوادگی جوایز نفیسی اهدا شد.

انتهای پیام/صا20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول