اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌شرقی:

تبیین واقعه غدیر برای نسل‌های آینده ضروری است

خبرگزاری فارس: مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌شرقی یادآوری وظیفه پدران شیعه در بازگویی جریان و واقعه غدیر به فرزندان خود گفت: اگر به درستی غدیر را به نسل‌های بعدی تببین نکنیم، در حق علی(ع) و مکتب شیعه کوتاهی کردیم.

تبیین واقعه غدیر برای نسل‌های آینده ضروری است

به گزارش خبرگزاری فارس از سراب، حجت‌الاسلام حمید عظیمی ظهر امروز در همایش بزرگ غدیر در سراب اظهار کرد: غدیر بسان چشمه‌ای جاری باید در طول اعصار مختلف تا ظهور حضرت مهدی(عج) جریان داشته باشد.

وی با یادآوری وظیفه پدران شیعه در بازگویی جریان و واقعه غدیر به فرزندان خود افزود: اگر به درستی غدیر را به نسل‌های بعدی تببین نکنیم، در حق علی(ع) و مکتب شیعه کوتاهی کردیم.

حجت‌الاسلام عظیمی با بیان فرازهایی از خطبه غدیر تصریح کرد: پیامبر اسلام بارها بر حق امامت و ولایت علی(ع) و نیز فرزندانش تاکید کردند.

وی با اظهار تاسف از اینکه در آن زمان مردم حق را از باطل و سره را از ناسره تشخیص ندادند، بیان داشت: حرف‌های پیامبر و طرف خطاب ایشان فقط در مردمان حاضر خلاصه نمی‌شد بلکه پیامبر بزرگ اسلام با تمام امت خود تا قیام قیامت سخن می‌گفت و غدیر اتمام حجتی با همه مردم بود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌شرقی با طرح این پرسش که چرا با وجود تاکیدات مداوم رسول گرامی اسلام امامت و ولایت با خلافت و  پادشاهی منتهی شد ابراز داشت: زمانی که معاویه بر منبر پیامبر نشست و امامان شیعه به حاشیه رانده شدند، انحراف در مسیر راستین اسلام صورت گرفت و اکنون نیز جدال بین ولایت و حقیقت با پادشاهی و نیرنگ ادامه دارد.

وی همچنین با اشاره به سالروز تسخیر لانه جاسوسی آمریکای جهانخوار گفت: دانشجویان پیرو امام و ولایت با دور ریختن لانه فساد و توطئه‌چینی انقلاب نوپای اسلامی را بیمه کردند.

از صبح امروز به همت سپاه ناحیه سراب و همکاری ستاد بزرگداشت غدیر شهرستان سراب مراسم بازسازی و شبیه‌خوانی غدیر با همکاری گروه‌های مختلف هنری و فرهنگی در سالن 3 هزار نفری تربیت بدنی سراب اجرا شد.

انتهای پیام/صا20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول