اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر تربیت بدنی دانشگاه صنعتی کرمانشاه خبر داد

حذف المپیاد ورزشی دانشجویان

خبرگزاری فارس: مدیر تربیت بدنی دانشگاه صنعتی کرمانشاه گفت: المپیاد ورزشی دانشجویان وزارت علوم حذف و یک رویداد ورزشی مناسب جایگزین آن می‌شود.

حذف المپیاد ورزشی دانشجویان

حسین پار امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در کرمانشاه، اظهار کرد: در چهل و دومین گردهمایی مدیران تربیت‌بدنی دانشگاه‌ها و  موسسات آموزش عالی کشور در محل سازمان امور دانشجویان و در تهران با حضور مدیران تربیت‌بدنی برگزار شد، براساس تقسیم‌بندی جدید مناطق ورزشی دانشگاه‌های وزارت علوم از 10 منطقه به منطقه 5 منطقه کاهش پیدا کرد.

پار تصریح کرد: در تقسیم‌بندی جدید، دانشگاه‌های استان کرمانشاه در کنار دانشگاه‌های همدان، کردستان، قزوین، زنجان، گیلان، اردبیل، آذربایجان‌‌شرقی و غربی در منطقه 2 تقسیم جدید کشوری قرار گرفت.

وی افزود: با رای‌گیری انجام شده در جلسه مدیران تربیت‌بدنی‌، تربیت‌بدنی دانشگاه بوعلی همدان به‌عنوان دبیر منطقه انتخاب شد.

دبیر هیئت ورزش‌های دانشجویی دانشگاه‌های استان کرمانشاه در ادامه با اشاره به حذف المپیاد ورزشی دانشجویان‌ گفت: با توجه به محقق نشدن اهداف المپیاد‌های ورزشی و هزینه‌های بالای آن، تربیت‌بدنی وزارت علوم در دانشگاه‌ها به دنبال جایگزینی یک رویداد ورزشی مناسب است.

وی خاطرنشان کرد: این رویکرد ورزشی جدید در راستای افزایش میزان مشارکت دانشجویان در فعالیت‌های ورزشی است.

پار با بیان اینکه این رویکرد بر لزوم گسترش و توسعه امکانات و تجهیزات ورزش همگانی به ویژه در محیط خوابگاه‌ها و برگزاری کارگاه‌های آموزشی برای افزایش دانش و آگاهی‌های ورزشی دانشجویان تاکید دارد، تصریح کرد: همچنین در تدوین ارزشیابی جدید مدیران تربیت‌بدنی‌، ورزش همگانی لحاظ شود.

مدرس دانشگاه صنعتی کرمانشاه ادامه داد: براساس نظر شورای راهبردی ورزش دانشگاه‌ها‌، مسابقات ورزشی دانشگاه به 2 بخش درون مناطق و بین مناطق تقسیم شد و در ورزش مناطق اولویت با رشته‌های ورزشی است که خاص جغرافیا‌، امکانات منطقه‌ای آن که با پیشینه و علایق آن منطقه هم‌خوانی داشته باشد.

وی افزود: اولویت در ورزش‌های منطقه‌ای با رشته‌های یونیورسیادی است.

پار در پایان خاطرنشان کرد: در چهل و دومین گردهمایی مدیران تربیت‌بدنی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور بر اجرای فعالیت‌های ورزشی در بین کارکنان و اعضای هیئت علمی، بر برگزاری اردوهای فرهنگی ورزشی با همکاری معاونت‌های فرهنگی دانشگاه‌ها تاکید شد. 

 انتهای پیام/ب20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول