اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه اراک:

13 آبان تجلی مبارزه با استکبار و صهیونیست است

خبرگزاری فارس: امام جمعه اراک گفت: 13 آبان روز مبارزه با استکبار و صهیونیست و روز بیداری ملت ایران و امت اسلامی است.

13 آبان تجلی مبارزه با استکبار و صهیونیست است

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک آیت‌الله قربانعلی دری‌نجف‌آبادی امروز در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه اراک اظهار داشت: 13 آبان روز مقاومت، پایداری و بیداری ملت ایران در برابر استکبار و روز تجلی استکبارستیزی در جهان است.

وی تصریح کرد: یکی از ابعاد انقلاب اسلامی ایران احیای امامت و ولایت بود که موجب شد ملت ایران در برابر زیاده‌خواهی استکبار با تمام وجود ایستادگی کند.

امام جمعه اراک ابراز داشت: بدون شک اگر مسئله امامت و ولایت در کشور نبود قطعا ملت ایران در طول 60 سال گذشته نمی‌توانست در برابر هیمنه آمریکا ایستادگی کند.

دری‌نجف‌آبادی مسئله ولایت و مرجعیت، نهادینه شدن فرهنگ عاشورا و موضوع انتظار و عشق به امام زمان(عج) را عامل پیروزی ملت ایران دانست و گفت: هدف غرب این است که موضوع ولایت را خدشه‌دار کند و ملت را از نظام جدا سازد اما غافل از آن است که این ملت روزبه‌روز امیدوارتر، آماده‌تر و شجاع‌تر از گذشته آمادگی لازم را در همه عرصه‌ها دارد.

وی با اشاره به اینکه ملت ایران امروز در عرصه سیاست، اخلاق، تقوا و دیانت به الگوی سایر کشورها تبدیل شده است افزود: در 13 آبان به استکبار جهانی اعلام شد که هیچ انسانی در برابر قلدری‌ها و دیکتاتوری‌های آمریکا و مستکبرین جهان حاضر به تسلیم نیست، ملت‌هایی که به‌پا‌خاسته‌اند این ادعا را به اثبات رسانده‌اند و تا گور این جنایتکاران را نکنند دست‌بردار نخواهند بود.

امام جمعه اراک بیان کرد: جوهره و اساس ساختار وجودی استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا و اسرائیل غاصب غارت ثروت ملی، نابودی فرهنگ ملی و مقابله با بیداری و مقاومت ملت‌های اسلامی است که باید در مقابل این زیاده‌خواهی‌ها ایستاد و تا نابودی استکبار جهانی مبارزه کرد.

دری‌نجف‌آبادی خاطر نشان کرد: 13 آبان روز واقعی قیام ملت‌های مسلمان در برابر آمریکای جهانخوار، دیکتاتور و قلدر است که ملت ما توانست در این روز به راحتی این دیکتاتور را به زانو درآورد و الگویی برای سایر کشورها شود.

وی گفت: 13 آبان یادآور سه رویداد بزرگ تاریخ است، 13 آبان سال 1343 که ملت ما شاهد تبعید مرجع بزرگ شیعیان جهان، حضرت امام خمینی(ره) به جرم دفاع از شرف و استقلال ایران بود، 13 آبان سال 1357 دژخیمان شاه، دانش‌آموزان مظلوم را به گلوله بستند و در 13 آبان 1358 ملت ما شاهد خروش انقلابی دانشجویان پیرو خط امام(ره) در تسخیر لانه جاسوسی آمریکا بودند تا به سلطه و ستم استکبار جهانی در ایران انقلابی خاتمه دهند.

امام جمعه اراک اظهار داشت: تسخیر لانه ‌‌جاسوسی‌ در 13 آبان یکی‌ از بزرگ‌ترین‌ حرکت‌های‌ ضد استکباری‌ در تاریخ‌ انقلاب‌های‌ مردمی‌ بود که‌ روح‌ خودباوری‌ و استکبارستیزی‌ را بار دیگر در ملت‌ ایران‌ و دیگر ملت‌های‌ محروم‌ به جنبش درآورد و اسطوره‌‌ ابرقدرتی‌ آمریکا را برای‌ همیشه‌ در هم‌ شکست‌.

وی با تاکید بر اینکه 13 آبان فریاد توحید علیه شرک و نفاق است، ادامه داد: این روز یادآور ماهیت استکباری آمریکا و تبلور هم‌گرایی و وحدت ملت قهرمان و همیشه در صحنه ایران اسلامی و تبعیت از ولایت فقیه است.

امام جمعه اراک در ادامه با انتقاد از ادعای دموکراسی کشورهای مدعی دفاع از حقوق بشر اظهار داشت: به نظر این کشورها دموکراسی تنها برای مسلح کردن گروه‌های شورشی در سوریه و برای حمایت از رژیم غاصب بحرین است؛ این دموکراسی تنها یک شعار است.

دری نجف‌آبادی گفت: در طول 20 سال گذشته همواره توطئه آمریکا، تحریم و تهدید بوده است. همه می‌دانیم بحث آن‌ها انرژی هسته‌ای نیست؛ اگر ما انرژی هسته‌ای را رها کنیم آنها ما را رها نمی‌کنند چرا که می‌دانند انقلابی در ایران به وجود آمده که روحیه استقلال‌خواهی و مبارزه با سلطه‌گران را در جهان به راه انداخته است.

وی ادامه داد: اسرائیل غاصب بمب هسته‌ای دارد اما چون با آمریکا همسو است آمریکا حتی از فعالیت‌های آن حمایت می‌کند اما امروز می‌بینیم علیه ایران تحریم‌های بی‌رحمانه‌ای می‌کنند و حتی از ورود دارو به کشور به بهانه تحریم جلوگیری می‌کنند.

وی تاکید کرد: آمریکا دلش به حال ملت ایران نسوخته است بلکه می‌خواهد با فشار ملت را از نظام جدا کند؛ فشار وارد می‌کنند تا اهداف خود را عملیاتی کنند اما نمی‌دانند ملت ایران ملتی جدایی‌ناپذیر از نظام و ولایت است و اجازه نخواهد داد دشمنان در اتحاد آنها خللی ایجاد کنند.

امام جمعه اراک با بیان اینکه تحریم‌ها به کشور فشار وارد می‌سازد اما سوءتدبیرها و تصمیمات غلط بیشتر از تحریم‌ها فشار وارد می‌کند، گفت: مجلس، قوه قضائیه، نهادها و ارگان‌ها همه باید با برنامه‌ریزی در مقابل تحریم‌ها مردانه عمل کنند.

دری‌نجف‌آبادی با اشاره به اینکه پشت میزنشینی چاره حل مشکلات کشور نیست اظهار داشت: امروز نظام اداری ما کارآیی نداشته و به یک نظام مصرف‌کننده تبدیل شده است نظامی که می‌تواند در برابر زورگویی‌ها ایستادگی کند، مولد است و مصرف‌کننده نیست.

انتهای پیام/ل10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول