اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار مرکزی:

مبارزه تا نابودی استکبار ادامه دارد

خبرگزاری فارس: استاندار استان مرکزی با اشاره به اینکه عمر استکبار، سرمایه‌داری غرب و لیبرالیسم به پایان رسیده است گفت: مبارزه با استکبار و مستکبرین در وجود ملت ایران نهادینه شده و تا نابودی استکبار ادامه دارد.

مبارزه تا نابودی استکبار ادامه دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک علی‌اکبر شعبانی‌فرد ظهر امروز در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته اراک با بیان اینکه به زودی آمریکا و اسرائیل غاصب به دست ملت‌ها به زباله‌دان تاریخ خواهند افتاد، اظهار داشت: تا زمانی که شعار «مرگ بر آمریکا» بر زبان ملت ایران جاری است، شکست‌ناپذیری این ملت حتمی بوده و تسلط دوباره آمریکا بر آن ممکن نیست.

وی تصریح کرد: در 13 آبان سال 58 دانشجویان پیرو خط امام سفارتخانه آمریکا را که به مرکزی برای طراحی براندازی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران تبدیل شده بود تصرف کردند و اشغال لانه جاسوسی آمریکا تنها یک حادثه سیاسی نبود بلکه آغاز تحول عمیقی بود که در خاورمیانه و در سطح جهان برای آشکار ساختن ماهیت زمامداران کاخ سفید و مبارزه جدی با این قدرت پوشالی به وقوع پیوست.

استاندار مرکزی 13 آبان را نماد تقابل حق و باطل دانست و افزود: نخستین پیامی که معمار کبیر انقلاب و رهبر فرزانه انقلاب به گوش جهانیان رساندند خدامحوری و رهایی از سلطه شوم استکبار جهانی به ویژه آمریکا بود که چون آهن‌ربایی افکار و اندیشه‌ها را معطوف خود ساخت و به‌سان آوای جهانبخش بر دل‌های آزادی‌خواهان جهان نشست.

شعبانی‌فرد با بیان اینکه مفهوم استکبار در قرآن به شخص و گروهی گفته می‌شود که خود را بالاتر از دیگران دانسته و حق را قبول ندارند بیان داشت: نخستین مستکبری که قرآن آن را معرفی می‌کند ابلیس است، معنای استکبار ریشه در مفاهیم قرآنی دارد و استکبارستیزی از اصول فرهنگی انقلاب اسلامی ایران است.

شعبانی‌فرد ادامه داد: امروز جریان‌های استکباری با نفوذ در پیکره جوامع می‌کوشند این دیدگاه را مطرح کنند که تنها راه رشد و توسعه جوامع از مسیر اندیشه‌ سرمایه‌داری غرب می‌گذرد و آنها الگوی زندگی آمریکایی را با شیوه‌های مختلف ترویج می‌کنند و تا زمانی که موجب دوری ملت‌ها از دینشان نشوند دست بر نمی‌دارند.

وی گفت: امروز غرب به خوبی به این واقعیت پی برده است که گسترش اسلام و مفاهیم اسلامی در هر نقطه از جهان به معنای جمع شدن بساط مستکبرین است از این رو ابرقدرت‌ها با بیدار شدن مسلمانان دشمن هستند و می‌کوشند حرکت اسلام‌گرایانه را که در مناطق مختلف جهان به وقوع پیوسته از بین ببرند.

استاندار مرکزی با اشاره به اینکه موج تنفر از استکبار جهانی در نقاط مختلف دنیا روزبه‌روز در حال افزایش است و در آینده‌ای نزدیک استکبار طعم شکست را خواهد چشید، افزود: امروز ملت‌های مسلمان بیدار شده و جبر و تجاوز استکبار را نمی‌پذیرند.

شعبانی‌فرد با بیان اینکه امروز در زمانی قرار داریم که شکستن ابهت پوشالی استکبار به خوبی احساس می‌شود و هم‌اکنون صدای شکستن این ابهت در دنیا به گوش می‌رسد، افزود: نخستین احساسی که یک ملت در مقابله با خصلت استکبارستیزی دارد احساس غیرت ملی است، امروز در لبنان، فلسطین، غزه و یمن این غیرت به جوش آمده و توانسته بساط استکبار را به ویژه در منطقه خاورمیانه از هم بپاشد.

وی با بیان اینکه وقتی استکبار به درون کشوری نفوذ می‌کند تنها در اندیشه نابودی هویت ملی آن کشور است، گفت: غارت منافع ملی و دخالت در امور سیاسی، حرکت استکبار برای تسلط بر یک کشور است و امروز در کشورهای امارات و عربستان که تحت سلطه آمریکا اداره می‌شود غیرت ملی از آنان گرفته شده است.

استاندار مرکزی شناخت دشمن را مهم‌ترین ابزار برای مقابله با توطئه‌های دشمنان دانست و بیان کرد: دشمن می‌کوشد خود را دوست جلوه دهد ملتی که دشمن خود را نشناسد دچار بدبختی می‌شود؛ شناخت دشمن راه نفوذ دشمنان را می‌بندد.

وی در ادامه با اشاره به دستاوردهای 13 آبان اظهار داشت: افشا شدن ماهیت اطلاعاتی سفارتخانه آمریکا، کم شدن تماس و ارتباط با آمریکا و پراکنده شدن اسناد دخالت آمریکا در امور ایران از دستاوردهای مهم تسخیر لانه جاسوسی آمریکا بود.

انتهای پیام/ل10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول