اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

برای خدمات‌رسانی بهتر به جامعه هدف

اورژانس اجتماعی گچساران کمبود نیرو و اعتبارات دارد

خبرگزاری فارس: مسئول مرکز اورژانس اجتماعی بهزیستی گچساران گفت: برای خدمات‌رسانی بهتر به جامعه هدف، اورژانس اجتماعی گچساران کمبود نیرو و اعتبارات دارد.

اورژانس اجتماعی گچساران کمبود نیرو و اعتبارات دارد

عزیزالله دیلمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در گچساران اظهار کرد: خدمات‌دهی سریع و به موقع به افراد آسیب‌پذیر و در معرض انواع آسیب‌های اجتماعی و جلوگیری از افزایش آسیب‌های اجتماعی در سطح جامعه از جمله وظایف اصلی اورژانس اجتماعی است.

وی با بیان اینکه تمامی خدمات ارائه شده توسط اورژانس اجتماعی به افراد نیازمند به صورت رایگان است، افزود: افراد نیازمند که آسیب‌پذیر و یا در معرض آسیب‌های اجتماعی هستند، می‌توانند به صورت خودمعرف و یا با تماس با خط تلفن اورژانس، به مرکز مراجعه و از خدمات آن به طور رایگان و شبانه‌روزی استفاده کنند.

دیلمی تصریح کرد: در اورژانس اجتماعی انواع خدمات تخصصی اجتماعی، روانشناختی، مددکاری اجتماعی، خدمات روانپزشکی، بهداشتی و درمانی، حقوقی و تربیتی و آموزشی به نیازمندان ارائه می‌شود.

کمبود اعتبار و نیروی انسانی مشکل اساسی اورژانس اجتماعی گچساران

مسئول مرکز اورژانس اجتماعی بهزیستی گچساران زوجین متقاضی طلاق، کودکان کار و خیابانی، دختران و زنان آسیب‌دیده اجتماعی و دختران و پسران فراری، همسران آزار دیده و کودکان آزار دیده را از جمله گروه‌های هدف اورژانس اجتماعی عنوان کرد.

دیلمی هدف از راه‌اندازی اورژانس اجتماعی را ارائه یک سری خدمات تخصصی برای آگاه‌سازی و پیش‌گیری افراد از انواع آسیب‌های اجتماعی و همچنین تلاش در رفع مشکلات افراد آسیب‌دیده اجتماعی عنوان کرد و ابراز داشت: به دنبال این هستیم که خدمات مددکاری اورژانس در سطح شهرستان را گسترش دهیم و به تمام افراد آسیب‌دیده هر محله یا منطقه شهر که نیاز به کمک و مشاوره دارند به موقع و سریع خدمات‌رسانی کنیم.

وی با بیان اینکه در شش ماه نخست امسال 57 مورد پذیرش افراد آسیب‌دیده اجتماعی داشتیم که توانستیم 53 مورد آن را به خوبی برطرف کنیم، افزود: از این تعداد 30 مورد مربوط به همسرآزاری و چهار مورد فرار دختران از منزل و مابقی آن مربوط به کودکان کار و خیابانی و متقاضیان طلاق بود.

مسئول مرکز اورژانس اجتماعی بهزیستی گچساران از راه‌اندازی خط تلفن 123 این اورژانس خبر داد و عنوان کرد: در حال حاضر این خط به صورت نیمه وقت بوده و افراد نیازمند مشاوره‌های اجتماعی و روانشناسی می‌توانند تا ساعت اداری دو بعد از ظهر با این خط تماس و از کارشناسان اورژانس مشاوره بگیرند.

دیلمی تصریح کرد: به دنبال این هستیم که فعالیت این خط تلفن را گسترش داده و آن را شبانه‌روزی کنیم.

وی کمبود نیروی انسانی در اورژانس و همچنین کمبود اعتبار را از مشکلات اساسی اورژانس اجتماعی گچساران دانست و افزود: از مسئولان انتظار داریم که در رفع مشکلات این اورژانس تلاش مستمری داشته باشند زیرا فعالیت هر چه بیشتر اورژانس اجتماعی می‌تواند در کاهش آسیب‌های اجتماعی موثر باشد.

انتهای پیام/ح20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول