اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فعالان ورزشی شهرستان سنندج:

وقایع عجیبی در بدنه ورزش سنندج اتفاق می‌افتد / عدم برخورداری مالی هیئت‌های ورزشی

خبرگزاری فارس: رؤسای هیئت‌های ورزشی شهرستان سنندج طی یک نشست تخصصی مشکلات و موانع پیش‌روی فعالیت‌های ورزشی در این شهرستان را با نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسئولان استان در میان گذاشتند.

وقایع عجیبی در بدنه ورزش سنندج اتفاق می‌افتد / عدم برخورداری مالی هیئت‌های ورزشی

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان سنندج چهارشنبه‌شب در این نشست که در فرمانداری سنندج برگزار شد اظهار کرد: کمبود نیروی انسانی متخصص در بدنه اداره ورزش این شهرستان، وجود اختلافات بین هیئت‌های استانی و هیئت شهرستانی، اعتبارات ناچیز ویژه هیئت‌های ورزشی و در دسترس نبودن سالن‌های ورزشی از جمله مشکلات حوزه ورزش در سنندج است.

سعید عدنانی افزود: طی شش ماه نخست امسال فقط 10 میلیون تومان اعتبار برای تمامی هیئت‌های ورزشی این شهرستان اختصاص یافته است لذا این اعتبارات ناچیز در کنار اختلافات هیئت‌های استانی و عدم واگذاری بیش از 30 سالن ورزشی در اختیار هیئت‌های استانی به هیئت‌های ورزشی سنندج بر مشکلات حوزه ورزش در این شهرستان افزوده است.

وی ابراز امیدواری کرد که با تلاش هرچه بیشتر نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی و نگاه ویژه مسئولان شاهد تخصیص اعتبارات جهشی برای رفع مشکلات حوزه ورزش در بزرگ‌ترین شهرستان کردستان باشیم.

* بازگشت اعتبارات هیئت استانی به فدراسیون

مبین نقشبندی رئِس هیئت ورزش‌های همگانی شهرستان سنندج در این نشست به مشکلات مالی هیئت‌های ورزشی شهرستان سنندج به طور عمومی پرداخت و افزود: هیئت ورزش‌های همگانی استان کردستان تنها منبع درآمدش از سالن ورزشی شهرک بعثت سنندج تأمین می‌شود و کمبود اعتبارات مشکلات بسیاری را برای این هیئت به وجود آورده است.

وی در اظهاراتی عجیب بیان کرد: در دوران ریاست پیشین این هیئت و از سوی فدراسیون ورزش‌های همگانی و بر اساس هماهنگی به عمل آمده مقرر شده بود که بخشی از درآمدهای ناچیز کسب شده از محل سالن بعثت به فدراسیون اختصاص یابد و این مهم با توجه به روند تخصیص اعتبارات از فدراسیون‌ها به هیئت‌های ورزشی امری باورنکردنی و غیرقابل هضم است.

زبیر یخچالی رئیس هیئت ژیمناستیک شهرستان سنندج نیز در این نشست از وجود اختلافات گسترده در بین هیئت‌های استانی با شهرستان‌ها، در اختیار نبودن یک سالن اختصاصی برای ورزشکاران سنندجی و شخصی کردن امورات هیئت استانی به عنوان مشکلات ورزش ژیمناستیک در این شهرستان نام برد.

وی افزود: به دلیل عدم کارآمدی رئیس هیئت استان و تصدی 30 ساله وی بر این هیئت ورزشی فضا برای بروز استعدادها و توانمندی‌های مدیران جوان در حوزه ارتقای ژیمناستیک سنندج و استان کردستان بسته شده و این فرد به صورت شخصی همه امورات هیئت را در دست گرفته است و هم‌اکنون بسیاری از مربیان باسابقه ژیمناستیک سنندج از هیئت خارج شده‌اند.

* عدم کارشناسی دقیق در واگذاری سالن‌های ورزشی به هیئت‌ها

رئیس هیئت تکواندوی شهرستان سنندج نیز در این نشست اظهار داشت: به دلیل عدم کارشناسی دقیق در واگذاری سالن‌های ورزشی به هیئت‌ها و نبود امکانات تخصصی در هیئت‌های شهرستان سنندج شاهد مشکلات عدیده‌ای هستیم.

محمداسماعیل علی‌نیا افزود: هیئت‌های ورزشی شهرستان سنندج حتی توان مالی اعزام تیم‌های ورزشی خود را به یک مسابقه داخل استان ندارند و تا حالا نیز که فعالیت‌های ورزشی در این شهرستان تداوم دارد همگی بر اساس عشق و علاقه مسئولان هیئت‌های شهرستانی بوده است.

* عدم امکانات بهداشتی در سالن‌های کشتی

شهرام معنوی رئیس هیئت کشتی شهرستان سنندج هم در این نشست اظهار داشت: هنوز سالن‌های کشتی شهرستان سنندج بدون گاز بوده و معضل فراهم کردن وسایل گرمایشی در آن‌ها رفع نشده است.

وی افزود: عدم وجود امکانات بهداشتی و استحمام در سالن‌های کشتی زمینه‌ساز بیماری‌های مختلف پوستی برای ورزشکاران این شهرستان شده و در صورت توجه نکردن مسئولان شاهد مشکلات بیشتری در این خصوص خواهیم بود.

معنوی خاطرنشان کرد: در طول سال‌های دهه 60 که با جنگ تحمیلی مواجه بودیم خیلی راحت‌تر از وضعیت کنونی در سال 91 بودیم لذا امید است مسئولان با نگاه ویژه‌ای به حوزه ورزش در راستای رفع مشکلات و دغدغه‌های ورزشکاران تلاش کنند.

رئیس هیئت کشتی سنندج تصریح کرد: بدون شک مدیریت ضعیف در حوزه ورزش و عدم توجه به این حوزه تأثیرگذار زمینه‌ساز مشکلات بسیاری در حوزه‌های مختلف اجتماعی خواهد بود.

وی خاطر نشان کرد: به دلیل بنیه ضعیف مالی و امکانات ضعیف ارائه شده در سالن‌های ورزشی تاکنون از هیچ ورزشکاری شهریه گرفته نشده است و فقدان حمایت مالی از هیئت‌ها بر مشکلات آنان افزوده است.

در پایان این نشست نیز رؤسای هیئت‌های ورزشی شهرستان سنندج ابراز امیدواری کردند که در تصدی مدیریت جدید ورزش و جوانان استان شاهد تحولات در این عرصه و رفع مشکلات هیئت‌های ورزشی شهرستان سنندج باشیم و نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی و مسئولان اجرایی این شهرستان تلاش‌های بیشتری را برای ساماندهی حوزه ورزش در پرجمعیت‌ترین شهرستان کردستان انجام دهند.

انتهای پیام/صا10/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول