اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بنیاد مسکن استان اردبیل:

اردبیل 600 متقاضی مسکن محرومان دارد

خبرگزاری فارس: مدیرکل بنیاد مسکن استان اردبیل گفت: هم اکنون در استان اردبیل 600 نفر متقاضی بهره‌مندی از مسکن محرومان هستند.

اردبیل 600 متقاضی مسکن محرومان دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، احمد حاج‌علیزاده صبح امروز در جلسه بررسی مشکلات مسکن شهرهای زیر 25 هزار نفر و روستایی در اردبیل اظهار داشت: به رغم این تعداد متقاضی ما سالانه بیش از 100 واحد مسکن محرومان نمی‌توانیم احداث و در اختیار آنها قرار دهیم.

وی با اعلام اینکه 500 نفر در نوبت دریافت مسکن محرومان هستند، افزود: در احداث مسکن محرومان شرایط متفاوت‌تری برقرار است به طوری که تسهیلات پرداخت شده نیز با ارقامی بالاتر از مسکن مهر می‌باشد که صاحبان این واحدها از تسهیلات قرص‌الحسنه نیز استفاده می‌کنند.

مدیرکل بنیاد مسکن استان اردبیل بیان داشت: افرادی که از توان مالی کمتری برخوردار هستند با امتیاز بندی و در قالب فرم‌های تعیین شده صاحب مسکن می‌شوند که در واگذاری زمین رایگان به آنها تسهیلات قرض‌الحسنه بلاعوض حایز شرایط فوق‌العاده هستند.

مدیرکل بنیاد مسکن استان اردبیل افزود: با توجه به محدودیت‌ها ما همه ساله پروژه‌های خود را در این باب تعریف می‌کنیم تا زمینه احداث و واگذاری این واحدها فراهم شود.

 

* 40 هزار واحد روستایی پایان کار گرفتند

این مسئول به آخرین وضعیت مسکن روستایی اشاره کرد و گفت: بر اساس سرشماری 85 حدود 80 درصد واحدهای روستایی کم دوام و بی دوام بودند که بر همین اساس و در همین سال تسهیلات طرح ویژه مسکن روستایی به متقاضیان در نظر گرفته شد.

وی ادامه داد: همکاری بانک‌های عامل بهسازی مساکن روستایی از شش سال گذشته با قوت ادامه داشته و سهمیه ما نیز بیش از 55 هزار و 622 واحد بوده است.

عضو شورای مسکن استان اردبیل گفت: امسال متفاوت‌تر از سال‌های گذشته معرفی به بانک‌ها انجام شده ولی به دلیل برخی موانع و مشکلات پرداخت بانک‌ها کمتر از انتظار بوده است.

وی افزود: تا کنون 97 درصد تشکیل پرونده متقاضیان و معرفی آنها به بانک‌های عامل صورت گرفته است.

مدیرکل بنیاد مسکن استان اردبیل بیان داشت: این تلاش‌ها تا کنون منجر به عقد قرارداد 8 هزار و 500 واحد شده به طوری که به سرعت تلاش می‌شود تا موانع بانکی برطرف و متقاضیان با پنج درصد سود و تامین سفته زنجیره‌ای به عنوان ضمانت تسهیلات خود را دریافت کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حاج‌علیزاده اظهار داشت: در این ارتباط 40 هزار واحد تاکنون پایان کار دریافت کرده‌اند و به نظر می‌رسد با همین روند تا سه سال آینده جشن مقاوم‌سازی مساکن روستایی را در استان اردبیل برگزار کنیم.

انتهای پیام/صا20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول