اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم مینودشت، کلاله و گالیکش در مجلس خبر داد

تامین نیروی انسانی یکی از معضلات جدی در زمان بروز حریق

خبرگزاری فارس: نماینده مردم مینودشت، کلاله و گالیکش در مجلس شورای اسلامی گفت: تامین نیروی انسانی مورد نیاز یکی از معضلات جدی در زمان بروز معضل حریق است.

تامین نیروی انسانی یکی از معضلات جدی در زمان بروز حریق

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان عبدالکریم رجبی در جلسه اعضای شورای مدیریت بحران استان که با حضور چهار معاون وزیر در گرگان برگزار شد اظهار داشت: استان گلستان به لحاظ برخورداری از جنگل یکی از استان‎های پهناور کشور است که باید برای جلوگیری از حریق نسبت به حفظ و صیانت این موهبت تلاش شود.

وی با بیان اینکه حریق یکی از آفت‎هایی است که گلستان هر ساله با آن مواجه است خاطر نشان کرد: قسمت‎های وسیعی از جنگل‎های گلستان از جمله پارک ملی گلستان به خاطر بروز این حادثه طعمه حریق شده است.

نماینده مردم مینودشت، کلاله و گالیکش در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه راه‎اندازی پایگاه اطفای حریق قدم بزرگی در سطح کشور و استان بوده است یادآور شد: لازم است تا تجهیز و راه‎اندازی و تقویت این پایگاه‎ها مخصوصا در شرق استان در دستور کار قرار بگیرد و مسئولان ارشد استانی در این راستا قدم‎های مثبتی بردارند.

رجبی خاطر نشان کرد: به عنوان نماینده مردم در تصویب لوایحی که می‎تواند کمک به حفظ محیط زیست و جلوگیری از حوادث غیرمترقبه داشته باشد تلاش خواهیم کرد.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور نیز در این مراسم با بیان اینکه همنشینی انسان و طبیعت یک همنشینی تاریخی است یادآور شد: انسان همواره سعی کرده در کنار طبیعت به خواسته‎ها و امیال خود برسد و متاسفانه در بسیاری موارد متحمل آسیب‎ها و ضررهای مالی و جانی شده است به طوری که از این حوادث به غلط به عنوان بلایا یاد می‎کند.

حسن قدمی ریشه اصلی حوادثی که منجر به بلا می‎شود را ناشی از دخالت انسان‎ها برشمرد و ابراز داشت: بنا به فرموده مقام معظم رهبری؛ حوادث طبیعی بلا نیستند بلکه عملکرد غیراصولی ما انسان‎ها آن را تبدیل به بلا می‎کند.

وی خاطر نشان کرد: اگر نگاهی به حوادثی همچون سیل، زلزله و آتش‎سوزی داشته باشیم از دخالت‎های غیرمعقول انسان‎ها و عدم اجرای برنامه‎های صحیح در مسیر طبیعت ناشی شده است.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور تغییر در رفتار را یک ضرورت مهم خواند و افزود: باید سیاست‎ها را به جای اینکه در نظام اسلامی در طی 33 سال گذشته در مقابله با حوادث بوده به پیشگیری و تعدیل حوادث به کار ببریم.

انتهای پیام/ع20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول