اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با تصمیم رئیس‌جمهور انجام شد

توزیع 300 میلیارد تومان اعتبار برای توسعه بخش کشاورزی گلستان

خبرگزاری فارس: معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان جنگل‎ها، مراتع و آبخیزداری کشور گفت: با آخرین تصمیم رئیس جمهور به تازگی اعتباری بالغ بر 300 میلیارد تومان به منظور توسعه بخش کشاورزی برای استان گلستان توزیع شد.

توزیع 300 میلیارد تومان اعتبار برای توسعه بخش کشاورزی گلستان

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، علیرضا اورنگی عصر امروز در جلسه شورای اداری استان اظهار داشت: ظرفیت‎های خوبی در بخش کشاورزی، منابع طبیعی و صنایع وابسته به آن در گلستان وجود دارد که باید از این فرصت‎ها به خوبی استفاده شود.

وی از منابع ارزان قیمت برای توسعه بخش کشاورزی از سوی رئیس جمهور خبر داد.

رئیس سازمان جنگل‎ها، مراتع و آبخیزداری کشور در خصوص استعدادیابی 5 هزار هکتار از 22 هزار هکتار اراضی گلستان ابراز داشت: برای ایجاد باغ در مراوه‎تپه به تعاونی‎ها منابع خوبی اختصاص خواهد یافت.

اورنگی بیان داشت: همه می‎دانیم جنگل ثروتی است که خداوند عالم در این سرزمین خشک و نیمه خشک عطا فرموده و واقعا این کمربند سبز در ایران یک استثنای طبیعی است لذا همه باید در حفظ و احیای آن تلاش کرده و گام‎های جدی برداریم.

وی خاطر نشان کرد: اغلب دانشمندان به این نتیجه رسیدند که تغییر اقلیم کره زمین در جریان جوی باید به شکلی مورد حفظ و حمایت قرار بگیرد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه شمال ایران از نظر تنوع گونه‎های جنگلی موقعیت ممتازی دارد افزود: چیزی که جنگل‎های ما را تهدید می‎کند چرای دام و بی‎رویه، تغییر کاربری و اقدامات توسعه‎ای و عمرانی است.

اورنگی به سخنان مقام معظم رهبری اشاره کرد و یادآور شد: نباید حتی یک متر از جنگل‎های کشور کم شود در عین حال نیز باید اجازه بهره‎برداری با مدیریت پایدار و نگاه توسعه‎ای باشد.

وی خاطر نشان کرد: 10 درصد مساحت کشور ما باید جنگل باشد که متاسفانه الان 8.9 درصد است که باید در برنامه‎ای به این میزان برسیم و معتقدیم که حفظ جنگل‎های موجود از اصول است.

رئیس سازمان جنگل‎ها، مراتع و آبخیزداری کشور اضافه کرد: متاسفانه برخی افراد که به موضوع جنگل‎های کشور و شمال دست‎اندازی دارند خود را به عنوان افراد زرنگ و قانون‌گریز می‎دانند و افراد قانونمند را بی‎عرضه می‎دانند.

اورنگی تاکید کرد: امروزه پایبندی کشورها به حفاظت از محیط زیست و گسترش فرهنگ به عنوان یک معیار به شمار می‎رود.

انتهای پیام/ی20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول