اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار قلعه‌گنج:

کشاورزی جنوب کرمان به پشتوانه مالی قوی نیاز دارد

خبرگزاری فارس: فرماندار قلعه‌گنج گفت: در جنوب کرمان خشکسالی خسارت‌های زیادی وارد کرده و موجب شده تا کشاورزی از روند تولید خارج شود که نیاز به پشتوانه مالی قوی و استفاده از تمام ظرفیت‌های این منطقه دارد.

کشاورزی جنوب کرمان به پشتوانه مالی قوی نیاز دارد

ایوب فلاحی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در قلعه‌گنج با توجه به برگزاری جلسه ستاد راهبردی جنوب و توسعه استان کرمان اظهار داشت: تصمیم‌ها و مصوباتی که در این جلسه اتخاذ شد، بسیار خوب و در راستای عمران و آبادانی استان بود.

وی افزود: در بحث آبیاری تحت فشار و انتقال آب از دریای عمان و خلیج فارس به استان کرمان مصوبات خوبی به تصویب رسید که در صورت عملیاتی شدن، گام بزرگی در راستای برطرف کردن مشکل کم‌آبی منطقه برداشته می‌شود.

فلاحی تصریح کرد: همچنین برای رفع مشکلات بخش کشاورزی و دامی استان کرمان نیز  طرح‌هایی برنامه‌‌ریزی شد تا با اجرایی کردن آن‌ها مشکلاتی که در پی خشکسالی به استان وارد شده است، برطرف شود.

وی ابراز داشت: در منطقه جنوب کرمان خشکسالی خسارت‌های بیشتری وارد کرده و موجب شده است تا کشاورزی از روند تولید خارج شود که نیاز به پشتوانه مالی قوی و استفاده از تمام ظرفیت‌های این منطقه دارد. 

فلاحی عنوان کرد: به همین دلیل با توجه به اینکه ستاد راهبردی توسعه جنوب استان کرمان پس از آغاز کار مدتی است که غیرفعال مانده بود، در این جلسه مقرر شد تا با سرعت بیشتری به فعالیت خود ادامه دهد.

فرماندار قلعه‌گنج گفت: می‌طلبد، برای رسیدن به اهداف مورد نظر و توسعه و پیشرفت منطقه جنوب کرمان نگاه ویژه و جدی‌تری به ستاد راهبردی جنوب کرمان شود تا از مشکلات موجود کاسته شود.

فلاحی با بیان اینکه این نگاه ویژه تنها زمانی به کار می‌رود که میان گروه‌ها و مناطق اختلاف وجود داشته باشد، خاطرنشان کرد: امکانات و زیرساخت‌ها و فاصله طبقاتی مردم شمال و جنوب کرمان به وضوح قابل مشاهده است.

وی اذعان داشت: نبود زیرساخت‌ها و امکانات مناسب موجب شده است تا تسهیلاتی که دولت ارائه می‌دهد، نتواند از این اختلاف بکاهد و سطح منطقه را به ایده‌آل برساند.

فلاحی بیان داشت: به همین دلیل انتظار تمام مسئولان و مردم منطقه جنوب کرمان این است که با فعال شدن مجدد ستاد راهبردی توسعه جنوب استان کرمان این فاصله‌ها کاسته شده و از بین برود.

انتهای پیام/خ20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول