اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه تربت‌حیدریه:

واقعه 13 آبان به دل‌های مومنان قدرت و غروری حماسه‌آفرین بخشید

خبرگزاری فارس: امام جمعه تربت‌حیدریه گفت: واقعه 13 آبان به دل‌های مومنان قدرت بخشید و غروری مقدس و حماسه‌آفرین را در آنان زنده کرد و پرتوی تابناک انوار الهی بر آنان تاباند.

واقعه 13 آبان به دل‌های مومنان قدرت و غروری حماسه‌آفرین بخشید

حجت‌الاسلام مهدی شریعتی‌تبار در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تربت‌حیدریه با بیان این مطلب که 13 آبان از روزهای سرنوشت‌ساز ملت ایران است، اظهار کرد: این روز سه حادثه مهم در دل تاریخ ثبت کرده است.

امام جمعه تربت‌حیدریه گفت: یکی تبعید حضرت امام خمینی (ره) در سال 1342 به ترکیه، تسخیر لانه جاسوسی آمریکا توسط دانشجویان پیرو خط امام در سال 1358 که به عنوان انقلاب دوم تعیین شده است و شهادت دانش‌آموزان و دانشجویان پیرو خط امام درسال 1357 از حوادث مهم 13 آبان است.

وی گفت: 13 آبان روز ملی مبارزه با استکبار جهانی است و نماد استکبارستیزی و مقاومت ملت در برابر جبهه استکبار به سرکردگی آمریکاست.

شریعتی تبار اظهار داشت: واقعه 13 آبان به دل‌های مومنان قدرت بخشید و غروری مقدس و حماسه‌آفرین را در آنان زنده کرد و پرتوی تابناک انوار الهی بر آنان تاباند.

امام جمعه تربت‌حیدریه گفت: همچنین درس بت‌شکنی و مبارزه علیه شیطان و فدا کردن اسماعیل‌ها در این راه از آموزه‌های مهم امام امت به ملت ماست.

وی در ارتباط با با درس‌هایی که 13 آبان آموخت، اظهار کرد: 13 آبان به همه مستضعفان آموخت که در معبد انسانیت آزادانه و آگاهانه می‌توانند سرافراز باشند.

امام جمعه تربت‌حیدریه تفقه در دین را به معنای مجاهدت و تلاش گسترده برای شناخت دین و پیاده کردن معارف و آموزه‌های دین در جامعه دانست و افزود: دستیابی به آن نیازمند صبر و استقامت است.

شریعتی‌تبار در ادامه گفت: قیام و فریاد امام خمینی (ره) در آبان ماه 1343 علیه قانون ذلت‌بار کاپیتولاسیون یک نمونه از تفقه در دین است.

وی تصریح کرد: در سال 1342 استکبار یعنی رژیم شاه امام (ره) را به خاطر مخالفت با طرح ننگین کاپیتولاسیون از کشور تبعید کرد و آن زمان روزی بود که دانش‌آموزانی که در هنگام تبعید امام کودکان شیر خواره‌ بودند و همراه با سایر اقشار ملت بپا خاستند و علیه استکبار فریاد زدند و شهید شدند و به همین جهت 13 آبان روز دانش‌آموز نام گرفت.

انتهای پیام/آ20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول