اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم تربت‌حیدریه در مجلس:

حرکت‌های اصیلی مانند 13 آبان پشتوانه دانشجویی دارد

خبرگزاری فارس: تشکلات دانشجویی از عوامل آگاهی و بصیرت سیاسی هستند و بسیاری از حرکت‌های اصیل مانند 13 آبان پشتوانه دانشجویی دارد.

حرکت‌های اصیلی مانند 13 آبان پشتوانه دانشجویی دارد

ابوالقاسم خسروی ظهر امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در مشهد در ارتباط با جایگاه 13 آبان در انقلاب اسلامی‌ ایران اظهار کرد: مناسبت‌های روز 13 آبان برای نظام جمهوری اسلامی بسیار مهم است، این روز مصادف با تبعید امام خمینی(ره) و تسخیر لانه جاسوسی آمریکا به‌ عنوان مرکز توطئه علیه انقلاب اسلامی ایران است که در متن آن، عده‌ای از دانشجویان انقلابی قرار گرفته بودند.

نماینده مردم تربت‌حیدریه در مجلس شورای اسلامی افزود: امسال این واقعه بزرگ با عید سعید غدیر مصادف شده است و مردم شریف ایران با راهپیمایی عظیم و پرشور، بیداری و انزجار خود نسبت به استکبار را اعلام می‌کنند.

خسروی خاطرنشان کرد: عامل اساسی بسیاری از حرکت‌های انقلابی نظام اسلامی، نسل جوان و دانشجویان بودند که با روحیه ایثار و فداکاری در مقابل نظام سلطه ایستادگی می‌کردند و یکی از آنها تسخیر لانه جاسوسی آمریکا توسط دانش‌آموزان و دانشجویان است.

وی در ارتباط با راهکارهای آگاهی و بصیرت سیاسی دانش‌آموزان و دانشجویان گفت: دین اسلام؛ دین معرفت و آگاهی و عدالت‌خواهی است و باید شرایط مختلف مانند تشکلات دانشجویی و تقویت رسانه، نشریات و مقالات دانشجویی تشکیل شود تا دانشجویان نظرات و انتقادات خود را پیرامون مسائل مختلف جامعه بیان کنند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: دانشگاه مرکز علم و فرهنگ است و کرسی‌های آزاداندیشی باید جایگاهی داشته باشد که نسل جوان نظرات خود را بیان کنند و طبق توصیه رهبر معظم انقلاب مسئولان نظام در مسائل سیاسی و اقتصادی در دانشگاه حضور داشته‌ باشند و به نظرات دانشجویان توجه کنند.

خسروی یادآور شد: بسیاری از حرکت‌های اصیل مانند 13 آبان پشتوانه قوی دانشجویی داشته‌اند و باید بهای بیشتری به حرکت‌های دانشجویی داده شود.

انتهای پیام/ح20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول