اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون وزیر بهداشت خبر داد

تصویب سند آیین‌نامه ماده 13 خوراکی و بهداشتی کشور

خبرگزاری فارس: معاون بهداشتی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: سند آیین‌نامه ماده 13 مواد خوراکی و بهداشتی که از سال 46 نوشته شده بود، هفته پیش به تصویب رسیده و اقدام‌های نهایی برای ابلاغ آن در حال انجام است.

تصویب سند آیین‌نامه ماده 13 خوراکی و بهداشتی کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از انزلی، علیرضا مصداقی‌نیا پیش از ظهر امروز در مراسم افتتاح پانزدهمین همایش ملی بهداشت محیط ایران با اشاره به اینکه موضوع بهداشت و محیط از نظر وزارت دارای اهمیت بالایی است، اظهار کرد: در چند سال گذشته کارهای بسیار خوبی در حوزه بهداشت محیط صورت گرفته است.

وی افزود: شورای عالی سلامت و امنیت غذایی کشور که بالاترین نهاد تصمیم‌گیری در حوزه سلامت کشور است تاکنون مصوبات زیادی داشته است.

رئیس انجمن بهداشت محیط ایران درباره تصویب مصوبات شورای عالی سلامت بیان کرد: شاخص‌های 52 گانه عوامل موثر در سلامتی که به تصویب هیئت دولت رسیده، در تمام استان‌ها در حال بررسی و انجام شدن است.

وی اضافه کرد: سند کیفیت آب شرب برای نخستین بار با همکاری اساتید بهداشت و محیط کشور تدوین شد و در شورای عالی سلامت به تصویب رسید و هیئت دولت آن را به سراسر کشور ابلاغ کرده است.

مصداقی‌نیا با بیان اینکه در دو هفته گذشته سند آیین‌نامه ماده 13 مواد خوراکی و بهداشتی به تصویب رسیده است، ابراز کرد: اقدام‌های نهایی برای ابلاغ در حال انجام شدن است.

وی با بیان اینکه سند مذکور از سال 1346 نوشته شده بود، ادامه داد: این سند به تصویب دولت‌های وقت نرسیده بود.

معاون وزیر بهداشت با اشاره به نکات مهم سند آیین‌نامه ماده 13 مواد خوراکی و بهداشتی ابراز کرد: در این سند تعداد زیادی از فارغ‌التحصیلان بهداشت و محیط جذب مکان‌های بهداشتی از جمله رستوران‌ها می‌شوند.

وی اضافه کرد: برای انجام این سند نهادهای زیادی از جمله وزارت کشور، دامپزشکی و دفتر معاون اول رئیس جمهور همکاری داشتند.

مصداقی‌نیا سند استانداردهای پیوست سلامت را در دستور کار شورای عالی سلامت عنوان کرد و یادآور شد: سند سامانه جامع اطلاعات بهداشت و محیط کشور که به صورت آنلاین است وضعیت شاخص‌های محیطی کشور را رصد می‌کند ضمن اینکه قرار است بازرسی در وزارت بهداشت به صورت الکترونیکی انجام شود.

وی در بحث پسماندهای بیمارستانی افزود: حدود 90 درصد بیمارستان‌های کشور مجهز به دستگاه‌های امحای پسماندهای زباله هستند.

رئیس انجمن بهداشت محیط ایران ابراز کرد: گیلان پیشقراول استان‌های کشور است که امحای زباله در تمام بیمارستان‌های آن انجام می‌شود.

وی افزود: در سه سال اخیر خانه‌های بهداشت شبکه بهداشت و درمان کشور تکمیل و در این مدت حدود 2 هزار خانه بهداشت به این شبکه اضافه شده است و تا پایان امسال جشن تکمیل خانه‌های بهداشت در سراسر کشور برگزار می‌شود.

مصداقی‌نیا با اشاره به اجرای طرح پزشک خانواده و نظام ارجاع تصریح کرد: امسال دانشگاه‌ها موظف شدند این طرح را به اجرا بگذارند که در بسیاری از دانشگاه‌ها اتفاق افتاده است.

وی اذعان کرد: در طرح پزشک خانواده تا پایان سال جاری جمعیت شهری کشور به جمعیت روستایی می‌پیوندند.

این مسئول کارایی بالا و هزینه کمتر را از ویژگی‌های طرح پزشک خانواده ذکر کرد.

انتهای پیام/و10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول