اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ارشاد استان اردبیل:

برگزاری مرحله استانی جشنواره مدهامتان در اردبیل

خبرگزاری فارس: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل از برگزاری مرحله استانی هشتمین جشنواره قرآنی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور با عنوان مدهامتان خبر داد.

برگزاری مرحله استانی جشنواره مدهامتان در اردبیل

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، منصور شرفی ظهر امروز در نشست هماهنگی برگزاری جشنواره مدهامتان در اردبیل اظهار داشت: جشنواره مدهامتان به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل و با همکاری دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری استان اردبیل و دبیرخانه دائمی جشنواره بزرگ جوانان مساجد کشور برگزار خواهد شد.

وی یادآور شد: این جشنواره شامل رشته‌های قرائت، حفظ، اذان، ترتیل، تفسیر، مفاهیم قرآن و نهج البلاغه، تصحیح قرائت حمد و سوره و اذکار نماز می‌باشد.

این مسئول در خصوص شرایط و ضوابط شرکت‌کنندگان در جشنواره مدهامتان گفت: کلیه شرکت‌کنندگان باید ضمن تکمیل فرم مذکور، نسبت به ثبت نام اینترنتی از طریق سایت www.javananemasajed.irاقدام کنند.

شرفی در ادامه تصریح کرد: ارسال کپی شناسنامه و کپی کارت ملی به دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان (واقع در پیر عبدالملک روبروی چاپخانه مقصودی) از دیگر مدارک لازم برای ثبت نام در این جشنواره است.

وی متذکر شد که جشنواره مدهامتان صرفاً مختص برادران است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل با بیان اینکه بخش ویژه این جشنواره، حفظ هشت آیه با مفاهیم پیامبر اعظم (ص) در قرآن است، خاطرنشان کرد: این بخش استانی بوده و شرکت‌کنندگان در رشته حفظ مجاز به شرکت در این بخش نمی‌باشند.

شرفی اظهار داشت: در رشته قرائت، نفرات اول تا دهم مرحله کشوری اوقاف در پنج سال گذشته امکان شرکت در مرحله استانی جشنواره مدهامتان را ندارند.

وی افزود: رشته حفظ در شش بخش دو، پنج، هفت، 10، بیست و 20 جزء (حفظ کل) برای مرحله استانی و سه بخش 10، 20 و 30 جزء برای مرحله کشوری در نظر گرفته شده است و هر یک جزء باید پیوسته باشد و توالی یک جزء با جزء دیگر الزامی است.

این مقام مسئول در رابطه با رشته اذان هم گفت: شرکت‌کنندگان در این رشته باید از موذن‌های مساجد باشند و غالباً اذان مسجد به عهده آنان باشد و این امر نیز به تایید کتبی امام جماعت مسجد رسیده باشد.

وی افزود: در رشته ترتیل هم رده‌های سنی 16 سال به بالا می‌توانند برای حضور در مرحله کشوری معرفی شوند.

این مسئول رشته تفسیر را ویژه امامان جماعت خواند و گفت: این رشته در دو مرحله استانی و کشوری برگزار می شود و آزمون کتبی از جزء پنجم تا جزء هشتم قرآن 19 به صورت سراسری برگزار می شودو پس از برگزاری آزمون کتبی 10 نفر برتر در مرحله آزمون شفاهی (شیوه بیان تفسیر) شرکت خواهند کرد.

شرفی ادامه داد: جشنواره هشتم رشته مفاهیم قرآن و نهج البلاغه تنها در مرحله استانی برگزار خواهد شد و فایل pdf جزوه مربوط در سایت جشنواره قرار گرفته است.

وی اظهار داشت: رشته صحیح‌خوانی حمد و سوره و اذکار نماز هم فقط در مرحله استانی برای گروه سنی هشت تا 15 سال برگزار خواهد شد، در این رشته حمد، سوره و اذکار نماز شرکت‌کنندگان با قرائت یک رکعت نماز در حضور داوران مورد بررسی قرار می‌گیرد.

مدیر‌کل ارشاد اردبیل در پایان یادآور شد: هشتمین جشنواره قرآنی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور به میزبانی اردبیل در مسجد سر چشمه این شهر و در نوزدهم آبان‌ماه 91 برگزار می شود که نفرات برتر هر رشته به مرحله کشوری اعزام خواهند شد.

انتهای پیام/ح10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول