اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل امور قرآن و حدیث جامعة المصطفی عنوان کرد

رقابت طلاب خارجی در 39 رشته المپیاد قرآن و حدیث

خبرگزاری فارس: مدیرکل امور قرآن و حدیث جامعة المصطفی گفت: طلاب خارجی جامعةالمصطفی در ایران و سایر کشورها در 39 رشته المپیاد بین‌المللی قرآن و حدیث به رقابت با هم خواهند پرداخت.

رقابت طلاب خارجی در 39 رشته المپیاد قرآن و حدیث

به گزارش خبرگزاری فارس از قم حسین اسدی بعد از ظهر امروز در نشست خبری هجدهمین المپیاد بین‌المللی قرآن و حدیث اظهار کرد: بین مراسم افتتاحیه و اختتامیه این المپیاد زمانی در نظر گرفته شده تا مسابقات در تمام کشورهای مورد نظر به خوبی برگزار شود.

وی افزود: المپیاد بین‌المللی قرآن و حدیث در سه بخش آثار، کتبی و شفاهی و در قالب 39 رشته برگزار خواهد شد.

مدیرکل امور قرآن و حدیث جامعة المصطفی با بیان اینکه تاکنون 2650 نفر در 4270 نفر رشته از 69 ملیت در این الپیماد ثبت‌نام کرده‌اند گفت: طلاب شرکت‌‌کننده در شهرهای قم، گرگان و اصفهان مشغول به تحصیل هستند.

وی ادامه داد: رشته تبلیغ قرآن‌محور از جمله شاخه‌های جدیدی است که با توجه به محوریت قرآن به عنوان یکی از راهبردهای اصلی جامعة المصطفی و نیاز طلاب در این المپیاد وجود خواهد داشت و شرکت‌کنندگان می‌توانند در مرحله مقدماتی این رشته در قم شرکت کنند.

اسدی با بیان اینکه آزمون‌های کتبی در رشته‌های حفظ خواهد بود گفت: بسته‌های مختلف قرآنی برای دوره‌های گوناگون تهیه شده و شرکت‌کنندگان تنها می‌توانند به صورت آنلاین در مسابقات کتبی شرکت کنند.

مدیرکل امور قرآن و حدیث جامعة المصطفی افزود: تألیف کتاب، ترجمه کتاب، مقاله‌نویسی، وبلاگ‌نویسی و پایان‌نامه‌های قرآنی و حدیثی در بخش آثار قرار می‌گیرند.

وی با اشاره به ویژگی‌های المپیاد قرآن و حدیث در سال جاری گفت: رشته‌های شفاهی نیز از امسال با توجه به موضوعات قرآن و مفاهیم تفسیری در کنار بررسی واژه‌ها و نکات آیات سامان‌دهی شده و کتاب «جرعه نور» به عنوان منبع سئوالات انتخاب شده است.

اسد خاطر نشان کرد: این مسئله که آیات بر اساس مفاهیم تفسیری و موضوعی انتخاب شده و طلاب به قرائت آن‌ها بپردازند تاکنون وجود نداشته است.

مدیرکل امور قرآن و حدیث جامعة‌المصطفی با بیان اینکه آثاری از بزرگان شیعه همچون علامه حلی، علامه طباطبایی، امام خمینی(ره)، مقام معظم رهبری و آیت‌الله مکارم شیرازی به عنوان منابع تفسیری المپیاد قرآن و حدیث انتخاب شده‌اند عنوان داشت: زبان‌های انگلیسی، اردو و فرانسه نیز به زبان‌های بخش آثار اضافه شده‌اند.

وی تربیت در قرآن و حدیث و روش تدریس قرائت و حفظ قرآن کریم در ملل مختلف را از جمله موضوعات بخش مقالات این المپیاد دانست و افزود: هدف از این بخش شناسایی، تحلیل و دستیابی به روش‌های برتر در روش‌های تدریس قرآن و حدیث است.

اسدی با بیان اینکه بیداری اسلامی و قرآن و اهل بیت(ع) موضوع دیگر مقالات خواهد بود گفت: تاکنون 2650 نفر مقالات خود را ارائه کرده و بر اساس پیش‌بینی‌ها بیش از 5 هزار نفر در این بخش شرکت خواهند کرد.

مدیرکل امور قرآن و حدیث جامعة‌المصطفی بیان داشت: فراوانی طلاب این مرکز از کشورهای همسایه بیش از سایر ملل بوده و این موضوع در همه مسابقات تأثیر خود را می‌گذارد و نکته حائز اهمیت اینکه بیشترین شرکت‌کنندگان در بخش کتبی المپیاد نام‌‌نویسی کرده‌اند.

وی با اشاره به جوایز در نظر گرفته شده برای افراد برتر در المپیاد بین‌المللی قرآن و حدیث ابراز کرد: اعزام به حج تمتع تا اهدای محصولات قرآنی به ارزش یک میلیون ریال از جمله جوایز این المپیاد خواهد بود.

اسدی با بیان اینکه اساتید حوزوی در خارج و داخل کشور و اعضای هیئت علمی جامعة‌المصطفی داوران این المپیاد را تشکیل می‌دهند گفت: داوران درجه یک در جمهوری اسلامی در کنار داوران خارجی از کشورهایی چون اندونزی و افغانستان در گذشته کار داوری را انجام دادند و امسال افرادی از کشورهای عربی از جمله مصر و در بخش شفاهی از کشورهایی چون لبنان حضور خواهند داشت.

مدیرکل امور قرآن و حدیث جامعة‌المصطفی خاطر نشان کرد: علاوه بر مراسم اختتامیه در دهه ولایت، مراحل نهایی بخش شفاهی ویژه خواهران و برادران برگزار می‌شود که تعداد شرکت‌کنندگان حدود 200 نفر خواهد بود.

وی با اشاره به تجلیل یکی از شخصیت‌های بزرگ حوزوی و خدمت‌گزار به قرآن در عرصه بین‌الملل در المپیادهای سالانه قرآن و حدیث گفت: سال گذشته از حجت‌‌الاسلام والمسلمین قرائتی به دلیل یک عمر فعالیت در راستای ترویج مفاهیم تفسیری قرآن تقدیر شد و امسال هم یکی از مراجع تقلید برای این امر انتخاب شده است.

اسدی افزود: بیش از 700 نفر از بانوان طلبه خارجی نیز در این المپیاد شرکت کرده‌اند و با توجه به تعداد آن‌ها نسبت به برادران شاهد استقبال گسترده خواهران طلبه بوده‌ایم.

انتهای پیام/ش10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول