اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت کشاورزی و دامپروری ران گلستان:

گلستان جایگاه دوم شیلات را در کشور داراست / تولید 35 گونه ماهی تزئینی کشور در گلستان

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت کشاورزی و دامپروری ران سهامی خاص گفت: گلستان با 31.7 درصد صید و استحصال ماهیان خاویاری رتبه دوم کشور را در زمینه شیلات کسب کرده است.

گلستان جایگاه دوم شیلات را در کشور داراست / تولید 35 گونه ماهی تزئینی کشور در گلستان

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان علیرضا علیمیری عصر امروز در دومین همایش ملی منابع شیلاتی دریای خزر که در سالن خلیج فارس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان برگزار شد، اظهار داشت: گلستان با 60 درصد تکثیر و پرورش انواع بچه ماهیان خاویاری رتبه نخست کشور را به دست آورده است.

وی با بیان اینکه 85 درصد تکثیر و پرورش انواع گونه‎های نادر ماهیان خاویاری در گلستان انجام می‎شود، تصریح کرد: تولید و پرورش ماهیان خاویاری نظیر فیل ماهی، شیپ و اوزون‎برون سبب شده که گلستان در این زمینه نیز حائز رتبه نخست کشوری شود.

صددرصد تکثیر پاییزه ماهیان خاویاری سطح کشور در گلستان انجام می‎شود

مدیرعامل شرکت کشاورزی و دامپروری ران گلستان از کسب رتبه نخست گلستان در زمینه تکثیر پاییزه ماهیان خاویاری خبر داد و بیان کرد: صددرصد تکثیر پاییزه ماهیان خاویاری سطح کشور در گلستان انجام می‎گیرد.

علیمیری با بیان اینکه گلستان با 80 درصد تکثیر و پرورش کپور دریایی رتبه نخست کشور را داراست افزود: 40 درصد از صید کپور «صید پره» در گلستان انجام می‎شود که استان ما در این زمینه نسبت به استان‌های شمالی رتبه نخست را دارد.

وی خاطر نشان کرد: از بین استان‎های شمالی کشور در زمینه تکثیر و پرورش میگو، شمال شهرستان گمیشان یکی از توابع استان گلستان از جایگاه نخست کشوری برخوردار است.

تولید 35 گونه از 65 گونه ماهیان تزئینی کشور در گلستان

به گفته مدیرعامل شرکت کشاورزی و دامپروری ران گلستان، 35 گونه از 65 گونه ماهیان تزئینی کشور در گلستان تولید می‎شود.

علیمیری اظهار داشت: 12 درصد از تولید ماهیان گرمابی پرورشی کشور در گلستان تولید می‎شود و در این زمینه رتبه چهارم را دارا هستیم.

وی به ارائه پیشنهاداتی از سوی بخش خصوصی اشاره کرد و ورود مولدان یا بچه‎ماهی نسل اول F1 گونه فیتوفاگ، تنوع گونه‎ای در ماهیان پرورشی، مطالعه جامع منابع زنده‎آبی در استخرهای پرورشی همچنین تامین خوراک ماهیان کپوری را از مهمترین خواسته‎های بخش خصوصی عنوان کرد.

انتهای پیام/آ20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول