اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دفتر اسناد پزشکی سازمان تامین اجتماعی استان زنجان:

100 درصد خدمات درمانی بیماران خاص رایگان است

خبرگزاری فارس: رئیس دفتر اسناد پزشکی سازمان تامین اجتماعی استان زنجان گفت: همه خدمات مورد نیاز بیماران خاص زیر پوشش بیمه تامین اجتماعی به صورت رایگان به آنها ارائه می‌شود.

100 درصد خدمات درمانی بیماران خاص رایگان است

ماندانا عظیمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان هموفیلی، تالاسمی و دیالیز را بیماری‌های خاص عنوان و اظهار داشت: گروه چهارمی هم وجود دارد که اکثر خدمات آنها به صورت رایگان ارائه می‌شود، ولی جزو بیماری‌های خاص محسوب نمی‌شوند.

وی ام‌.اس، سرطانی‌ها و پیوند کلیه را گروه چهارمی اعلام کرد که هر چند در داخل بیماری‌های خاص دسته‌بندی نشده‌اند، ولی اغلب خدمات را به صورت رایگان دریافت می‌کنند.

رئیس دفتر اسناد پزشکی سازمان تامین اجتماعی استان زنجان تصریح کرد: بیماران مبتلا به بیماری‌های خاص دفترچه خاص که رنگ متفاوت و برگه‌های بیشتری دارند دریافت کرده‌اند که با آنها مورد شناسایی قرار می‌گیرند.

وی تاکید کرد: خدمات پزشکی بیماران خاص به صورت 100 درصد رایگان ارائه می‌شود.

عظیمی با بیان اینکه شماره سریال دفترچه بیماران ام.اس، پیوند کلیه و سرطانی کد خاصی دارد، اضافه کرد: این بیماران به هنگام مراجعه به مراکز درمانی می‌توانند از تسهیلات پیش‌بینی شده برای آنها استفاده کنند.

وی تصریح کرد: 90 درصد خدمات به ویژه داروهای خاص برای بیماران ام.اس، پیوند کلیه و سرطانی‌ها از تعهدات بیمه است و خود بیمار هم 10 درصد را تامین می‌کند.

رئیس دفتر اسناد پزشکی سازمان تامین اجتماعی استان زنجان بیماران دیالیزی زیر پوشش بیمه تامین اجتماعی استان زنجان را 96 بیمار اعلام کرد و افزود: هشت بیمار تالاسمی و پنج بیمار هموفیلی هم زیر پوشش خدمات تامین اجتماعی هستند.

وی تعداد بیماران ام.اس را 187 نفر عنوان و اضافه کرد: 111 بیمار پیوند کلیه و 219 بیمار سرطانی هم در حال حاضر زیر پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار دارند.

عظیمی متوسط هزینه ماهانه بیماران پیوند کلیه، سرطانی و ام.اس را برای تامین اجتماعی 125 میلیون تومان اعلام کرد و گفت: 10 درصد از هزینه‌ها هم توسط خود بیمار تامین می‌شود.

وی هزینه ماهانه بیماران خاص را 3.5 میلیون تومان عنوان و تصریح کرد: همه هزینه‌های این بیماران از طرف بیمه تامین اجتماعی به صورت رایگان ارائه می‌شود.

رئیس دفتر اسناد پزشکی سازمان تامین اجتماعی استان زنجان در پاسخ به سئوال خبرنگار فارس در مورد آمار دقیق بیماران خاص در سطح استان زنجان گفت: این بیماران زیر پوشش تامین اجتماعی، خدمات درمانی، نیروهای مسلح و کمیته امداد امام خمینی (ره) هستند که هر کدام آمار خود را دارند.

وی تاکید کرد: تعهدات پایه‌ای همه بیمه‌ها در مورد بیماران خاص عین هم است.

انتهای پیام/ع20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول