اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم فلاورجان در مجلس:

ضعف‌های نظارتی سبب بروز مشکلاتی برای تهیه داروی بیماران شده است

خبرگزاری فارس: نماینده مردم فلاورجان در مجلس گفت: امروز وجود مشکلاتی برای تهیه برخی از دارو‌های جانبازان و بیماران دیالیزی و صعب‌العلاج ناشی از ضعف نظارتی در کشور است و دولت باید با ارز مرجع داروهای ضروری جامعه را تهیه کند.

ضعف‌های نظارتی سبب بروز مشکلاتی برای تهیه داروی بیماران شده است

حجت‌‌الاسلام سید ناصر موسوی‌لارگانی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به ضرورت نظارت بر فعالیت بانک‌ها اظهار کرد: تهیه دارو و مباحث درمانی تمام بیماران و به ویژه افراد دارای بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج نباید به دلیل تزلزل در بازار ارز با مشکل مواجه شود.

وی در پاسخ به این سئوال که در شرایط اقتصادی کشور و بحران‌های اقتصادی جانبازان و بسیاری از بیماران برای هزینه‌های درمانی خود با مشکل مواجه هستند، آیا مجلس برای کاهش مشکلات این افراد برنامه‌ای دارد، ادامه داد: دولت در بودجه امسال موظف شده است که با استفاده از ارز مرجع نسبت به تهیه دارو و نیاز‌های ضروری جامعه اعم از دارو، درمان و خوراک مردم اقدام کند.

نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ارز به هر قیمتی که باشد دولت باید نیاز‌های ضروری جامعه را با استفاده از ارز مرجع تهیه کند، تصریح کرد: اگر در حال حاضر مشاهده می‌شود تزلزلی در بازار ایجاد شده و برخی از دارو‌ها را جانبازان و بیماران دیالیزی و صعب‌العلاج با مشکل تهیه می‌کنند ناشی از ضعف نظارتی در کشور است.

وی با تاکید بر اینکه مسئولان باید به صورت جدی به هزینه‌های درمان و دارو که از بیماران دریافت می‌شود، نظارت داشته باشند، تاکید کرد: دارو نباید با ارز آزاد تهیه شود و بانک مرکزی باید بر فعالیت بانک‌ها نظارت می‌کرد تا امروز شاهد اختلاس در بانک‌ها و بروز مشکلاتی برای در اختیار گذاشتن ارز در دست مردم از سوی بانک مرکزی نباشیم.

موسوی لارگانی با بیان اینکه امروز کوتاهی نظارتی بر فعالیت بانک‌ها سبب افزایش فشار‌های اقتصادی بر مردم شده است، افزود: نمی‌توانیم برای هزینه‌ها دارو و درمان جانبازان و بیماران صعب‌العلاج به آنها ارز آزاد ارائه بدهیم و دارو و هزینه‌های درمانی این افراد باید بر اساس نرخ مصوب و ارز مرجع باشد.

انتهای پیام/ح20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول