اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در همایش «رفع مشکلات افراد کم‌شنوا»

حمایت جدی بیمه برای سمعک بیماران کم‌شنوا امری ضروری است

خبرگزاری فارس: ادیولوژیست و مسئول کلینیک شنوایی‌شناسی آویتا در مشهد گفت: هزینه‌های سمعک بسیار بالا بوده و این در حالی است که بیمه حمایت جدی از این مسئله ندارد.

حمایت جدی بیمه برای سمعک بیماران کم‌شنوا امری ضروری است

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، علی‌اصغر رئوف عصر امروز در همایش «رفع مشکلات افراد کم‌شنوا» و استفاده صحیح از سمعک اظهار کرد: بهزیستی و دانشگاه‌ها باید همگرایی بیشتری در بخش شنوایی‌سنجی با پزشکان داشته باشند.

وی افزود: در حال حاضر گونه‌های زیاد با تفاوت قیمت بالا در بازار موجود است، از قیمت پایین تا سقف 8 میلیون تومان، بیمه خدمات درمانی که مسئولیتی در قبال هزینه سمعک ندارد و تامین اجتماعی نیز به شکل تقریبی 80 هزار تومان بابت سمعک می‌دهد.

رئوف با تاکید بر اینکه سمعک‌های زیر یک میلیون تومان کارایی ندارد، گفت: سمعک برای افراد کم‌شنوا به منزله تقویت روحیه و روابط اجتماعی بوده و ذکر این نکته الزامی است که سمعک‌های زیر یک میلیون تومان کارایی مناسبی ندارد، اکثر اقشار جامعه کم‌درآمد هستند و توان مالی ندارند.

وی تصریح کرد: یکی از مشکلات در بخش پزشکی که مهم‌ترین عرصه خدمت به مردم تلقی می‌شود و عدم همگرایی میان بخش‌ها برای دستاوردهای مثبت و هم‌افزایی است.

این ادیولوژیست مشهدی با اشاره به نقش شنوایی در روابط اجتماعی و درک آن گفت: پیامدهای منفی کم‌شنوایی به نشنیدن ختم نمی‌شود بلکه در درک فرد کم‌شنوا تاثیر و سبب انزوای آن در جمع‌های گروهی می‌شود.

رئوف هدف از برگزاری این همایش را بررسی مشکلات قشر کم‌شنوا و ارائه راهکار مطابق با اطلاعات مستند علمی دانست و خاطرنشان کرد: نخستین گام در بخش ارتباط بیمار و پزشک اعتماد‌سازی است، اگر بیمار به پزشک معالج خود اعتماد کند شرایط بهبود بیمار هموارتر و این روند تسریع می‌یابد.

وی بزرگ‌ترین سود پزشک را در حرفه خود اهدای سلامتی و ایجاد رضایت‌مندی در بیمار دانست و خواستار تعامل بخش‌های ذی‌ربط برای ایجاد همگرایی‌ها شد.

انتهای پیام/آ20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول