اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل موسسه دامپروری صنعتی قدس رضوی خبر داد

تولید شیر مخصوص‌ برای بیماران قلبی‌

خبرگزاری فارس: مدیرعامل موسسه دامپروری صنعتی قدس رضوی (هلدینگ دامپروری رضوی) گفت: در مجتمع کنه‌بیست طرح تولید شیر امگاسه برای بیماران قلبی با نظر مشاوران تغذیه و دامپزشکی در حال پیگیری است‌.

تولید شیر مخصوص‌ برای بیماران قلبی‌

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی، علی‌اصغر محمدپور تصریح کرد: روزانه 130 تن شیر صنعتی در موسسه‌ی دامپروری صنعتی قدس رضوی تولید می‌شود که به طور میانگین هر دام در هر روز حدود 32 کیلو شیر تولید می‌کند.

وی با بیان اینکه روزانه50 تن شیر به شرکت فرآورده‌های لبنی آستان قدس رضوی به فروش می‌رسد، خاطر نشان کرد: بقیه‌ی شیرهای تولیدی به داخل و خارج از استان فروخته می‌شود.

محمدپور با اشاره به اینکه واردات مرغ و شیر خشک لطمه‌ی بزرگی به تولیدکنندگان داخلی زده است، متذکر شد: اگر دولت مواد اولیه را با قیمت ارزان از کشورهای همسایه وارد کند کمک فراوانی به تولید ملی در کشور کرده است.

وی با توجه به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر«تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی» تاکید کرد: تولیدکنندگان داخلی ظرفیت تولید شیر، مرغ و گوشت کافی برای کشور و حتی صادرات برای کشورهای اطراف را دارند ولی این امر حمایت‌های همه جانبه دولت را می‌طلبد.

محمدپور در خصوص راهکاری برای حمایت دولت از تولیدکنندگان گفت: یارانه‌ها را به جای پرداخت به مصرف‌کنندگان، به تولیدکنندگان بپردازند چرا که هدفمندی یارانه‌ها به سمت تولید بهترین راه‌حل و در نهایت به نفع کشور است.

تهدید خود به خودی قیمت

مدیرعامل موسسه دامپروری صنعتی قدس رضوی با بیان اینکه قیمت شیر تمام شده برای دامدار بالغ بر 950 تومان می‌شود، افزود: روند افزایش قیمت علوفه تولیدکنندگان را به شدت رنج می‌دهد که این موضوع برای آینده این موسسه نیز نگران‌کننده است.

وی افزود: بسیاری از کشاورزان به دلیل افزایش قیمت روزافزون علوفه‌های تولیدی را در انبارها نگهداری می‌کنند، که این امر موجب کاهش علوفه‌ی مورد نیاز دامدار و در نهایت افزایش قیمت‌ها می‌شود و بایستی برای این اقدام شرکت پشتیبانی امور دام، دامداران را حمایت کند که در حال حاضر عملکردش مورد رضایت نیست.

وی با بیان اینکه شرکت‌های لبنی با خریداری یک کیلو شیر خشک و افزودن 9 کیلو آب 10 کیلو شیر تولید می‌کنند، ادامه داد: در حال حاضر شرکت‌های بزرگ لبنی با واردات شیر خشک به قیمت ارزان، شیرهای تولیدی دامداران را خریداری نمی‌کنند که این امر به ضرر تولیدکننده است.

تولید شیر امگاسه برای بیماران قلبی

محمدپور با اشاره به این مطلب که هر محصولی که بتواند سلامت جامعه را تضمین کند و توجیه اقتصادی داشته باشد، تولید آن در موسسه دامپروری صنعتی قدس رضوی پیگیری می‌شود، افزود: در مجتمع کنه‌بیست طرح تولید شیر امگاسه برای بیماران قلبی با نظر مشاوران تغذیه و دامپزشکی در حال پیگیری است و به زودی این طرح به مرحله‌ی اجرا می‌رسد.

13 هزار راس دام و 100 هزار قطعه مرغ بدون آنتی بیوتیک

وی با بیان اینکه 13 هزار راس دام در واحدهای دام‌داری موسسه دامپروری صنعتی قدس رضوی وجود دارد، تصریح کرد: در این مجموعه 5 هزار راس دام مولد وجود دارد که این دام‌ها در مجتمع‌های دامپروری سرخس، مزرعه نمونه، کنه بیست، تربیت حیدریه و اسفراین وجود دارد.

محمدپور اظهار داشت: در این مجموعه 100 هزار قطعه مرغ بدون آنتی بیوتیک تولید می‌شود که حدود 40 درصد از گوشت مرغ مهمان‌سرای حرم مطهر رضوی را تامین می‌کند.

وی گفت : در طول سال پنج دوره مرغ بدون آنتی‌بیوتیک در مجموعه‌ پرورش می‌یابد و در هر دوره  100 هزار قطعه مرغ تولید می‌شود.

وی یادآور شد: سازمان اقتصادی رضوی در شاخه‌ها‌ی کشاورزی، صنعت و معدن فعالیت می‌کند که برای تجمیع این فعالیت‌ها در جهت هم‌افزایی، بهتر مدیریت کردن و پیرو مصوبه هیئت مدیره سازمان اقتصادی رضوی هلدینگ‌های دامپروری، کشاورزی، صنایع، قند، دارو و نساجی شکل گرفت و در حال حاضر هلدینگ دامپروری رضوی به موسسه‌ی دامپروری صنعتی قدس رضوی تغییر نام یافته است.

انتهای پیام/ش3/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول