اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل هواشناسی سمنان مطرح کرد

رتبه ششم ایران بین کشورهای بلاخیز دنیا

خبرگزاری فارس: مدیرکل هواشناسی استان سمنان گفت: رتبه ششم ایران بین کشورهای بلاخیز دنیا نشان می‏دهد باید برای مقابله با حوادث غیرمترقبه بهتر و بیشتر برنامه‏ریزی کرد.

رتبه ششم ایران بین کشورهای بلاخیز دنیا

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، سیدمهرداد حسینی ظهر امروز در جلسه پدافند غیرعامل هواشناسی استان سمنان که با حضور اعضای آن در اداره کل هواشناسی استان سمنان برگزار شد، با تبریک اعیاد سعید قربان و غدیر، در خصوص مراسم حج، تاثیر این مراسم بر جوامع بشری و اهمیت آن در همبستگی اسلامی مطالبی بیان کرد.

وی افزود: اهمیت یافتن پدافند غیرعامل در برهه کنونی بسیار به‏‌جاست و نقش پررنگ هواشناسی، پیش‏بینی‏ها و پیش‏آگاهی‏های جوی در جلوگیری از خسارات ناشی از حوادث و پدیده‏های جوی و اقلیمی باید در این راستا مدّ نظر قرار گیرد.

مدیرکل هواشناسی استان سمنان افزود: اهمیت سرعت عمل برای کاهش خسارات مالی و جانی بر کسی پوشیده نیست.

حسینی بیان داشت: به دلیل وجود پدیده‏های مختلف جوی و اقلیمی در کشور و رتبه ششم ایران بین کشورهای بلاخیز دنیا، نقش مهم کمیته پدافند غیرعامل در هواشناسی استان سمنان روشن‏تر می‏شود.

مدیرکل هواشناسی استان سمنان اضافه کرد: باید فعالیت‏های همه‏جانبه‏ای در زمینه پیش‏بینی‏های دراز مدت پدیده‏های مخرب اقلیمی مانند خشکسالی و ... صورت گیرد.

حسینی بر لزوم مدیریت تغییر اقلیم تاکید کرد و گفت: این اداره کل باید بتواند نقش موثری در برنامه‏های کلان استانی و کشوری داشته باشد.

وی گفت: با توجه به ضرورت آمادگی همه‏جانبه در رویارویی با تهدیدات دشمنان اسلام به سرکردگی آمریکای جهان‏خوار لازم است تا با همکاری و هماهنگی اداره کل هواشناسی استان سمنان، دفتر امنیتی و انتظامی استانداری سمنان و دبیرخانه شورای پدافند غیرعامل استان، برنامه همه‏جانبه‏ای در زمینه پدافند غیرعامل در استان طراحی شود و به مرحله اجرا درآید.

برنامه‏ریزی برای گرامیداشت هفته پدافند غیرعامل و اجرای برنامه‏های پیشنهادی دبیرخانه شورای پدافند غیرعامل استان سمنان از جمله مصوبات این جلسه بود.

انتهای پیام/ع20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول