اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره آموزش و پرورش سعدآباد خبر داد

برگزاری رزمایش پدافند غیرعامل با حضور 5 هزار دانش‌آموز

خبرگزاری فارس: رئیس اداره آموزش و پرورش سعدآباد از برگزاری رزمایش پدافند غیرعامل با حضور 5 هزار دانش‌آموز در سعدآباد خبر داد.

برگزاری رزمایش پدافند غیرعامل با حضور 5 هزار دانش‌آموز

به گزارش خبرگزاری فارس از سعدآباد جعفر امیری‌زاده بعد از ظهر امروز در نشست ستاد پدافند غیرعامل در منطقه سعدآباد اظهار داشت: آموزش و پرورش یک نهاد تاثیرگذار و مهم در جامعه است و سال تحصیلی جاری با اجرای طرح تحول بنیادین یک سال متفاوت و ارزشمند است.

وی افزود: کیفیت‌بخشی به سطح تعلیم و تربیت و ارتقای دانش‌آموزان از اولویت‌های مسئولان است که برای تحقق این مهم نهایت تلاش خود را به کار می‌گیریم.

رئیس اداره آموزش و پرورش سعدآباد با اشاره به پدافند غیرعامل خاطر نشان کرد: پدافند غیرعامل یا دفاع غیرعامل به مجموعه اقداماتی اطلاق می‌شود که به به‌کارگیری جنگ‌افزار نیاز ندارد و با اجرای آن می‌توان از وارد شدن خسارات مالی به تجهیزات و تاسیسات حیاتی و حساس نظامی و غیرنظامی و تلفات انسانی جلوگیری کرده و یا میزان این خسارات و تلفات را به حداقل ممکن کاهش داد.

امیری‌زاده بیان کرد: اقدامات پدافند غیرعامل شامل پوشش، پراکندگی، تفرقه و جابجایی، فریب، مکان‌یابی، اعلام خبر، قابلیت بقا، استحکامات، استتار، اختفاء، ماکت فریبنده و سازه‌های امن است و در پدافند غیرعامل تمام نهادها، نیروها، سازمان‌ها، صنایع و حتی مردم عادی می‌توانند نقش مؤثری ایفا کنند در حالیکه در پدافند عامل مانند سیستم‌های ضدهوایی و هواپیماهای رهگیر، تنها نیروهای مسلح مسئولیت بر عهده دارند.

وی از برگزاری رزمایش پدافند غیرعامل با حضور 5 هزار دانش‌آموز در سعدآباد خبر داد و افزود: طبق برنامه رزمایشی تحت عنوان تست آمادگی مولد برق اضطراری با حضور 5 ‌هزار و 420 دانش‌آموز در تمامی مدارس منطقه برگزار می‌شود.

بخشدار سعدآباد نیز اظهار داشت: اجرای طرح تحول بنیادین موجب بهبود وضعیت آموزش و پرورش می‌شود و امسال این طرح با تلاش خوبی در دست اجراست.

غلامرضا وفایی افزود: تمام نهادها باید با آموزش و پرورش همکاری و همراهی کنند تا شاهد پیشرفت آینده کشور باشیم.

انتهای پیام/ش20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول