اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تبلیغات اسلامی سمنان خواستار شد

همگانی کردن پدافند غیرعامل از راه آموزش عمومی

خبرگزاری فارس: مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان گفت: یکی از وظایف ارگان‏های اجرایی کشور، همگانی کردن پدافند غیرعامل از راه آموزش عمومی است.

همگانی کردن پدافند غیرعامل از راه آموزش عمومی

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، حجت‏الاسلام علی شکری صبح امروز در گفت‏وگو با خبرنگاران ضمن اشاره به اهمیت همگانی کردن پدافند غیرعامل اظهار داشت: یکی از روش‏های این کار آموزش عمومی است.

وی خاطرنشان کرد: پدافند غیرعامل مجموعه‏ای از اقدامات غیرنظامی است که در مقابل تهدیدات استکبار جهانی و دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی طراحی و تدوین شده و توسط دولت و دستگاه‏های اجرایی به‏کارگیری می‏شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان ادامه داد: این اقدامات می‏تواند باعث افزایش بازدارندگی تهدیدات دشمنان، کاهش آسیب‏پذیری انسجام و یکپارچگی کشور، ارتقای پایداری ملی و ایجاد سهولت در مدیریت بحران ناشی از تهدیدات دشمنان شود.

شکری عنوان کرد: اکنون که سیاست‏های کلی در زمینه پدافند غیرعامل از سوی مجمع تشخیص مصلحت نظام تهیه و تدوین شده و از سوی حضرت آیت‏الله‌العظمی خامنه‏ای مورد تائید قرار گرفته، بر همه به ویژه دستگاه‏های اجرایی کشور لازم است تا تمام همت و کوشش خود را در ایجاد پدافند مستحکم و غیرقابل نفوذ در مقابل تهدیدات دشمنان به کار بگیرند.

وی بیان کرد: تهدیداتی که ایران علیه دشمن انجام می‏دهد باید به گونه‏ای باشد که راه هر گونه نفوذ دشمنان را سد کرده و توطئه‏های آنها را خنثی کند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان افزود: موضوع پدافند غیرعامل با توجه به سیاست‏ها و راهبردهای تعریف شده از ابعاد و زوایای مختلفی برخوردار است.

شکری عنوان کرد: بخش عمده این سیاست‏ها به زیرساخت‏های غیرنظامی کشور در مقابله با تهدیدات نوین دشمنان همانند تهدیدات میکروبی، شیمیایی، سایبری، الکترونیک و ... معطوف می‏شود.

وی یادآور شد: در زمینه‏های فرهنگی و اجتماعی نیز برای دستگاه‏های مرتبط به منظور ترویج و توسعه فرهنگ پدافند غیرعامل، وظایفی می‏توان ارائه کرد که اگر به درستی انجام شود، قسمت عمده‏ای از مشکلات جامعه خود به خود رفع خواهد شد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان افزایش اطلاع‏رسانی و آگاه‏سازی عمومی در زمینه اهمیت پدافند غیرعامل، توانمندسازی اقشار تاثیرگذار در زمینه سیاست‏ها و راهبردهای پدافند غیرعامل، استفاده از تشکل‏های مذهبی و تقویت آنها به منظور عمومی‏سازی پدافند غیرعامل از طریق آموزش‏های عمومی را از راه‏های تقویت این امر معرفی کرد.

وی افزود: تاکید بر حفظ انسجام و یکپارچگی کشور، آشناسازی تشکل‏ها با تکنیک‏ها و حربه‏های تبلیغاتی جنگ روانی دشمنان، آشناسازی با راهبردهای تهاجم فرهنگی دشمنان از طریق افشاسازی نقش فرقه‏ها، نحله‏های انحرافی و عرفان‏های کاذب نیز از دیگر اموری است که باید مورد توجه قرار گیرد.

شکری خاطرنشان کرد: نتیجه پدافند غیرعامل پنج هدف کاهش آسیب‏پذیری، افزایش پایداری، تولید بازدارندگی، تسهیل مدیریت بحران و تداوم خدمات ضروری است که با تحقق کامل پدافند غیرعامل به نتیجه خواهد رسید.

انتهای پیام/ع20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول