اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان:

فراگیری پدافند غیرعامل کاهش خطرات را به همراه دارد

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش و پرورش استان کردستان گفت: فراگیری پدافند غیرعامل جان، مال و سرمایه‌های انسان را در برابر تهدیدات حفظ و کاهش خطرات را به همراه دارد.

فراگیری پدافند غیرعامل کاهش خطرات را به همراه دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، خسرو ساکی پیش‌ازظهر امروز در همایش پدافند غیرعامل که در مدرسه شیخ شلتوت سنندج برگزار شد، اظهار کرد: باید حفظ جان و سرمایه‌های کشور را به دانش‌آموزان یاد داد و برگزاری این همایش حرکتی در همین راستا است.

وی خاطرنشان کرد: باید راه‌های ایمن‌سازی و داشتن امنیت را فرهنگ بدانیم و این مهم را در جامعه نهادینه کنیم.

وی افزود: ایجاد حس خونسردی در مدیریت بحران امری تاثیرگذار است و باید با حفظ خونسردی آسیب‌پذیری را کاهش دهیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کردستان فرهنگ‌سازی در خصوص پدافند غیرعامل را امری لازم دانست و گفت: دانش‌آموزان باید با مفهوم پدافند غیرعامل آشنا شوند و این مهم را بیاموزند.

ساکی هدف آموزش پدافند غیرعامل در مدارس را افزایش ایمنی پایدار و کاهش آسیب‌پذیری برشمرد و یادآور شد: این مهم با بکارگیری ظرفیت‌های استانی انجام‌پذیر است.

وی با اشاره به اینکه دو نوع بحران مدیریتی داریم، اضافه کرد: یک نوع بحران همان ساخته‌های دست بشری و نوع دیگر بلایای طبیعی است که باید آمادگی ایستادگی در برابر آنها را داشته باشیم.

وی بیان کرد: پدافند غیرعامل در مدارس با حضور تشکل‌های مختلف تشکیل شده تا آمادگی دانش‌آموزان در برابر حوادث و آموزش‌های لازم را برعهده گیرند.

در این همایش که با حضور جمعی از مسئولان، فرهنگیان و دانش‌آموزان استان برگزار شد، مانور زلزله و آشنایی با راه‌های جلوگیری با برخی از بلایای طبیعی آموزش داده شد.

انتهای پیام/صا20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول