اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول بسیج دانش‌آموزی استان کرمانشاه:

حضور دانش‌آموزان در اردوی راهیان‌نور با رضایت والدین است

خبرگزاری فارس: مسئول بسیج دانش‌آموزی استان کرمانشاه گفت: حضور 82 درصدی دانش‌آموزان در سال گذشته در اردوی راهیان‌نور با رضایت والدین بوده و هیچ اجباری در این رابطه وجود ندارد.

حضور دانش‌آموزان در اردوی راهیان‌نور با رضایت والدین است

سیروس حاتمی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در کرمانشاه، با اشاره به تصادف دانش‌آموزان بروجنی در اردوی راهیان‌نور اظهار کرد: با توجه به بعد روانی که رادیو بیگانه و برخی از نشریات داخلی ایجاد کرده‌اند، در اردوی راهیان نور ایمنی و سلامت در اولویت نخست برنامه‌های سازمان بسیج است.

حاتمی تصریح کرد: در راستای افزایش میزان سلامت روحی و جسمی در اردوی راهیان نور تمهیداتی اندیشیده شده است.

وی با بیان اینکه اتوبوس حامل دانش‌آموزان بروجنی اتوبوسی شخصی بوده است، افزود: سازمان بسیج دانش‌آموزی برای اردوهای راهیان‌نور از خودروهای سپاه و جوان‌سیر استفاده می‌کند که نهایت دقت از لحاظ نداشتن ایراد فنی در این خودرو‌ها لحاظ می‌شود.

مسئول بسیج دانش‌آموزی استان کرمانشاه با تاکید بر اینکه این خودروها و رانندگان آنها بعد از برگشت از سفر به صورت اجباری یک روز استراحت می‌کنند، گفت: در این یک روز خودروها از نظر فنی کاملاً کنترل می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: برای هر اتوبوس یک مسئول در نظر گرفته شده که تمام امور را کنترل می‌کند و همچنین یک نفر پلیس‌یار نیز همراه اتوبوس است که کوچک‌ترین تخلفات را بررسی و گزارش می‌کند.

حاتمی ادامه داد: در درون هر اتوبوس شماره شرکت جوان‌سیر نصب شده است تا دانش‌آموز در صورت برخورد با هر نوع تخلف آن را گزارش کند.

مسئول بیسج دانش‌آموزی تصریح کرد: حضور 2 راننده و استراحت در بین راه با فاصله کوتاه نیز از دیگر عواملی است که بر حفظ  آرامش در طی سفر و اردوی راهیان نور می‌افزاید.

وی خاطرنشان کرد: حضور 82 درصدی دانش‌آموزان در سال گذشته در اردوی راهیان نور با رضایت والدین بوده است و هیچ اجباری در این رابطه وجود نداشته است.

حاتمی در پایان تاکید کرد: تمام نکات ایمنی در راستای حفظ امنیت و سلامتی دانش‌آموزان در اردوی راهیان‌نور اندیشیده شده است و طی این مدت کوچک‌ترین مشکلی برای دانش‌آموزان پیش نیامده و نهایت دقت و تلاش را در استای ادامه این روند خواهیم داشت.

 گفتنی است؛ دانش‌آموزان دختر مقطع دوم دبیرستان پاسداران عفت بروجن، جمعه شب 28 مهر ماه 91 به مناطق عملیاتی اعزام شدند و در مسیر بازگشت، اتوبوس حامل آنان به دلیل نقص فنی در سیستم ترمز در محور دهدز به لردگان دچار سانحه شد که در این سانحه دلخراش، 26 دانش‌آموز کشته و 14 نفر نیز مصدوم شدند.

انتهای پیام/ب20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول