اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سکوت مدیران در مرگ هنرمندی که یک قرن خاک صحنه خورد

آقای مدیر فرصت اثبات ادعاهایتان برای هنرپروری سوخت

خبرگزاری فارس: بابا فضل، پیرخوش دل‌های شهر، یک قرن خاک صحنه خوردنت بماند، اما رفتنت از بین جامعه هنر، آزمایشی شد برای آنها که احترام به هنرمندان را تنها پشت میزهایشان و در برابر میکروفن‌ها و لنز‌های شیشه‌ای ادعا می‌کنند.

آقای مدیر فرصت اثبات ادعاهایتان برای هنرپروری سوخت

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، هنوز زمان زیادی از آن روزها که جشنواره کودک و نوجوان در اصفهان برگزار شد و رنگ‌ها و رنکینگ‌ها در این شهر هنرپرور چشم نوازی و دلبری می‌کردند نگذشته و چه زیبا استحاله شد به در و دیوار خوردن فلان مسئول برای نشستن در ردیف اول سالن زیر این همه رنگ و لعاب.

زمانی که پا در پای مدیر فلان اداره پیچید و اگر نبودند اطرافیان و مهار نمی‌کردند این همه عجله را و دست زیر کتف وی نمی‌بردند، چه صحنه‌ای می‌آفرید از این همه ذوق هنری، اما حالا این ذوق‌های هنری ابهام‌ها آفریده هزاران بار بدتر از کله پا شدن آقای مدیر در برابر هزاران جفت چشم کودکانه‌ای که آمده بودند تا استواری مسئولان استانشان را برای برپایی همه ساله نمایش در این شهر ببینند.

آری یکی از این پیر خوش دل‌های شهر که سالیان سال است خاک صحنه خورده از بین جامعه هنر رفت تا رفتنش هم آزمایشی باشد برای آنها که احترام به هنرمندان را تنها پشت میزهایشان و در برابر میکروفن‌ها و لنز‌های شیشه‌ای ادعا می‌کنند.

فاضل فاضلی‌پارسا پس از 99 سال زندگی هنری رفت تا در مراسم خاکسپاری و ترحیمش تنها رد پای هنر دوستان واقعی هویدا گردد و صحنه‌ای باشد برای سؤال‌های مکرر اذهان جستجوگری که شاید ده‌ها بار مسئولان فرهنگی شهرشان را دیده‌اند که در قاب شیشه‌ای از مدیریت بی‌بدیل خود در برابر هنرمندان شهر سخن به میان آورده‌اند.

جایی برای خالی بودن کسی نبود و همه جا را معرفت و علاقه پر کرده بود، اما هنوز سؤال‌های مکرر در ذهن متبادر می‌گشت که کجایند مردان پر ادعا، مردانی که ادعای هنر دوستیشان شهره آفاق است، اما مهد تئاتر ایران را به گونه‌ای راهبری کرده‌اند که اینک حتی یک سالن نمایش فاخر هم در همین مهد تئاتر ایران زمین ندارند و نسل‌های قدیم تئاتر را سرخورده و نسل‌های جدید را بی‌انگیزه کرده‌اند که شاهد این مدعا نیز افت شدید کیفیت هنر نمایش در اصفهان است.

فاضل فاضلی پارسا هر چند نه فرزندی داشت و نه خانواده‌ای که برایش عزاداری کنند، اما وی آنچنان محبوب در بین دوستداران واقعی هنر در اصفهان تشییع و تدفین شد که شاید کمتر کسی فکرش را می‌کرد ، اما آقای مدیر یادتان باشد یک فرصت دیگر را هم برای اثبات ادعاهایی همچون ارج‌نهادن به هنر و هنرمند، رعایت حال پیشکسوتان عرصه هنر و هزاران کلام در کلام عقیم مانده دیگر را از دست دادید.

به گزارش فارس، نبود هیچ یک از مسئولان فرهنگی و ارشاد استان اصفهان در مراسم تدفین و تشییع فاضل پارسایی هنرمند پیشکسوت تئاتر اصفهان، انگشت‌های سبابه را به نشانه سؤال به سمت مسئولان هنری و فرهنگی شهر نشانه برد که همیشه ادعای هنردوستی و هنرپروری کرده‌اند.

انتهای پیام/صا10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول