اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس از شورای اداری فریدونکنار گزارش می‌دهد

احتمال قطع گاز در فریدونکنار/ به دنبال ذخیره سوخت باشیم

خبرگزاری فارس: فرماندار فریدونکنار به احتمال قطع گاز مصرفی ادارات، منازل، واحدهای تجاری و خدماتی اشاره کرد و گفت: مدیران از هم‌اکنون به دنبال تهیه و ذخیره سوخت باشند.

احتمال قطع گاز در فریدونکنار/ به دنبال ذخیره سوخت باشیم

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان فریدونکنار، جلسه شورای اداری مهر ماه سال 91 صبح امروز در محل سالن جلسات فرمانداری برگزار شد.

حرکت فرهنگی و عقیدتی خوب این جلسه قرائت وصیت‌نامه شهدا در ابتدای جلسه توسط فرهاد باقری رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بابلسر و فریدونکنار بود.

عیسی طوسی مدیرکل دفتر پدافند غیرعامل استانداری مازندران در سخنانش از شیوه فعالیت کشورهای دیگر در حوزه پدافند غیرعامل مواردی را مطرح کرد تا مدیران دستگاه‌های اجرایی بدانند در پدافند غیرعامل چه هستیم و کجای کار قرار داریم.

وی از ساخت پناهگاه‌های پیچیده و کارشناسی در برخی کشورها خبر داد و خواستار برنامه‌ریزی و حمایت همه جانبه مسئولان و همکاری مردم برای پیشرفت و توسعه این مسیر در استان شد.

* عملکرد حوزه کشاورزی فریدونکنار تشریح شد

سید حسن رزاقی مدیر جهاد کشاورزی فریدونکنار پشت میکروفن قرار گرفت و عملکردی از این نهاد ارائه کرد.

رزاقی از رفع گره‌های موجود و اجرای برنامه‌های مناسب و افزایش فعالیت‌ها خبر داد.

* به بی‌سوادان خدمات ندهید

این خواسته مدیر آموزش و پرورش فریدونکنار بود، خواسته‌ای که همه حاضران در جلسه را به حرف و هم‌همه انداخت.

سید علی محمدی با اشاره به برنامه‌های کلان وزارت آموزش و پرورش در ریشه‌کنی بیسوادی گفت: همه افراد 10 تا 49 سال شامل این طرح هستند و باید باسواد شوند.

محمدی از ادارات خدمت‌رسان و سایر ارگان‌ها خواست تا هنگام ارائه خدمات به این افراد از آنها بخواهند اول کار بی‌سوادی‌شان را برطرف کنند وگرنه کار به جایی نخواهند برد.

رئیس آموزش و پرورش فریدونکنار انتظارات عجیبش را تا جایی ادامه داد که خواستار تنظیم نامه‌ای با این مضمون از طرف فرماندار شهرستان شد.

اقدامی که شاید بهتر از مدیران و مردم در رابطه با آن نظر بدهند، اما از هر زاویه‌ای که به این مسئله بنگری این ره که برویم به ترکستان است.

استفاده از این الفاظ و این لحن مطمئنا به بدنه اداری نظام لطمه جدی وارد می‌کند که باید در این رابطه تدوین برنامه‌ای مناسب با فرهنگ‌سازی و نه از روی اجبار و لجبازی در دستور کار آن‌ هم از سوی نهادی فرهنگی قرار بگیرد.

این در حالی است که بسیاری از نقض‌کنندگان قانون و متخلفان امور مختلف هم اکنون حق زندگی آزادانه و غیراجباری در امر خاصی را دارا هستند.

* ورزش فریدونکنار پویا است

رئیس اداره ورزش و جوانان فریدونکنار نیز با تشریح بخشی از عملکرد این نهاد از گسترش کمی و کیفی برنامه‌ها خبر داد.

فرشید قدیمی همچنین از برگزاری مسابقات بومی و محلی در فریدونکنار خبر داد و خواستار گسترش ورزش همگانی در جامعه شد.

 

فرماندار فریدونکنار نیز در جمع مدیران دستگاه‌های اجرایی و خبرنگاران درد دل کرد.

علی قاسمی در ابتدا از آمار طلاق موجود در منطقه ابراز نگرانی و انتقاد کرد.

وی همچنین با اشاره به مرگ 26 دانش‌آموز در سانحه تصادف اخیر با صراحت گفت: باید اتوبوس‌های حمل‌کننده زائران مناطق عملیاتی کشور سالم باشند و در اردوهای راهیان نور نباید با هر وسیله نقلیه‌ای به در اختیار هست اعزام را انجام داد.

قاسمی این افراد را سرمایه‌های نظام و کشور برشمرد و خواستار جدیت در کار از سوی مسئولان شد.

* احتمال قطع گاز در فریدونکنار

 

فرماندار فریدونکنار در بخشی از سخنانش به احتمال قطع گاز مصرفی ادارات و منازل و واحدهای تجاری و خدماتی اشاره و تصریح کرد: مدیران باید در اسرع وقت نسبت به دوگانه‌سوز کردن ادوات مورد نیاز اقدام کرده و از هم‌اکنون به دنبال تهیه و ذخیره سوخت باشند.

قاسمی تاکید کرد: کسی نباید کارش را به عقب بیاندازد و در زمان قطعی «کاسه چه کنم چه کنم» بر دست بگیرد که این از هیچ لحاظ قابل قبول نیست چون با اداره مربوطه هماهنگ کرده‌ایم و مدیران می‌توانند با مراجعه سوخت مورد نیازشان را از حالا تامین و تهیه کنند.

* پروژه‌های فریدونکنار اندرخم کوچه نظارت

 

وی در مهم‌ترین بخش از حرف‌هایش به ساختمان جدید فرمانداری فریدونکنار اشاره کرد که مشکلات عدیده دارد و هنوز به بهره‌برداری نرسیده با وجود اینکه سه مرتبه ایزوگام شدند ولی باز چکه می‌کند.

قاسمی خطاب به اداره کل مسکن و شهرسازی با انتقاد شدید گفت: هیچ نظارتی بر عملکرد پیمانکاران وجود ندارد و جالب‌تر اینکه در این اوضاع اقتصادی با همه محدودیت‌های موجود، اعتبارات خیلی زود در جیب پیمانکار است اما بهره‌وری را نمی‌بینیم.

این مسئول خاطرنشان کرد: در ادارت مختلف با کمترین اعتبارات کار می‌کنیم اما آقایان 500 میلیون تومان را هم پولی نمی‌دانند و مشخص نیست چه قضیه‌ای است که پیمانکاران ناموفق و باسابقه بد باز هم برای پروژه‌های جدید انتخاب می‌شوند.

فرماندار فریدونکنار ادامه داد بعضی وقت‌ها این مشکلات ما را به گریه می‌اندازد چون هیچ نظارتی و مدیریتی برای نظارت بر امور پیمانکاران وجود ندارد و این پیمانکاران هستند که دستگاه‌های اجرایی را راهبری می‌کنند و ظاهرا کار برعکس شده است.

وی با انتقاد بسیار شدید از نحوه عملکرد و نقش بی‌تاثیر دفتر فنی استانداری خواستار رسیدگی به امور پیمانکاران و بررسی روند ساخت و سازهای طرح‌های عمرانی شد.

انتهای پیام/ن10/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول