اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم اصفهان در مجلس:

غربی‌ها در حفظ ارتباط با ایران تضاد و رقابت دارند

خبرگزاری فارس: نماینده اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: لغو سفر هیئت اروپایی و سفر آلمان‌ها به ایران نمونه‌ای از وجود تضاد و رقابت بین غربی‌ها در حفظ و تقویت ارتباط با ایران در شرایط تحریم است.

غربی‌ها در حفظ ارتباط با ایران تضاد و رقابت دارند

حجت‌الاسلام احمد سالک امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار کرد: لغو سفر هیئت اروپایی و سفر آلمان‌ها به ایران نمونه‌ای از وجود تضاد و رقابت بین غربی‌ها در حفظ و تقویت ارتباط با ایران در شرایط تحریم است.

وی افزود: با توجه به اینکه در شرایط تحریم کشورهای تحریم کننده خسارت بیشتری می‌بینند، پشت پرده این تحریم‌ها علاقه‌مندی اروپا برای ایجاد ارتباط با ایران است.

نماینده اصفهان در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در حالی این هیئت خواستار ورود به ایران و ملاقات با دو تن از زندانیان سیاسی بودند که برای جمهوری اسلامی قابل پذیرش نبود که عده‌ای بیگانه و حتی جاسوس وارد ایران شده و با افرادی که انتخاب کرده بودند ملاقات کنند که این خود دلالت بر سازماندهی شبکه‌ای جدید توسط غرب دارد.

* وجود تضاد و رقابت بین غربی‌ها در حفظ و تقویت ارتباط با ایران

وی گفت: از طرفی هیئت اروپایی سفر خویش را لغو می‌کند و از طرفی دیگر آلمان‌ها سعی در برقراری ارتباط با ایران را دارند که این خود نمونه‌ای از وجود تضاد و رقابت بین غربی‌ها در حفظ و تقویت ارتباط با ایران در شرایط تحریم است اما به صورتی که پرستیژ ابرقدرتی آنها حفظ شود.

سالک بیان کرد: با توجه به اینکه اکنون غرب به نقطه‌ای رسیده که به طور جدی محتاج ارتباط با جمهوری اسلامی است و بسیاری از شرکت‌های غربی مخالف تحریم هستند، اما به دلیل اینکه همواره با سیاست تحقیر با کشورهای جهان سوم و جهان اسلام برخورد کرده‌اند، به دنبال جلوگیری از شکسته شدن این پرستیژ هستند و دلیلی ندارد که یک عده اروپایی برای ما شرط بگذارند که ما با دو نفر در ایران بایستی ملاقات کنیم.

* ایران بر اساس مبانی ارزشی و قانون اساسی حاضر به مذاکره با هر کشوری نیست

وی در پاسخ به سؤال دیگر خبرنگار ما مبنی بر اینکه نقش عوامل استعماری مثل آمریکا و رژیم صهیونیستی در پشت پرده این سفر چه بوده است، گفت: در 33 سال گذشته تاکنون همواره آمریکا و اسرائیل خواهان به دست آوردن حاکمیت نظام بوده‌اند تا از این طریق به خواسته‌هایشان برسند.

نایب رئیس اول کمیسیون فرهنگی مجلس اضافه کرد: این عوامل استعماری امروز هم به دنبال مذاکره با ایران هستند اما موضع جمهوری اسلامی بر اساس مبانی ارزشی و میثاق ملی ما (قانون اساسی) است و حاضر به مذاکره با هرکسی نیست به جز در مورد مسائلی که با معیارها تطابق داشته باشد.

وی افزود: چون آمریکایی‌ها به طور مستقیم نمی‌توانند وارد این مباحث شوند از کانال اروپا اقدام می‌کنند و البته باید بدانند این جمهوری اسلامی است که تعیین تکلیف می‌کند که این خود از اقتدار جمهوری اسلامی در سطح جهان حکایت می‌کند.

انتهای پیام/صا10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول