اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه بافت:

اهمیت غدیر برای مردم تبیین شود

خبرگزاری فارس: امام جمعه بافت گفت: باید اهمیت غدیر را بیشتر به مردم متذکر شویم، زیرا حادثه غدیر در اسلام بسیار مهم است.

اهمیت غدیر برای مردم تبیین شود

به گزارش خبرگزاری فارس از بافت حجت‌الاسلام علی ابراهیمی صبح امروز در جمع روحانیان و مدیران این شهرستان با اشاره به اهمیت غدیر و با اشاره به وظیفه مسلمانان نسبت به آن اظهار داشت: وظیفه ما نسبت به حضرت صاحب‌الامر در فرمایش خود آقا تجلی پیدا کرده است و آن انتظار امر فرج است.

وی با بیان اینکه فرج امام زمان (عج) برای همه مردم زمین چاره‌ساز و راهگشاست و عدل و داد در همه جهان استقرار پیدا می‌کند، ادامه داد: در این زمینه دستور این است که همه دعا کنیم و از خداوند تعجیل در فرج را طلب کنیم.

ابراهیمی روحانیان را به عنوان بازوهای تبلیغاتی شهرستان ترغیب به مطالعه خطبه غدیر کرد و بیان کرد: خطبه پیامبر اعظم (ص) و زیارت غدیر هم بسیار مهم هستند و باید اهمیت غدیر را بیشتر به مردم متذکر شویم، زیرا حادثه غدیر در اسلام بسیار مهم است.

وی در ادامه نحوه اتفاق حادثه غدیر خم را در قالب داستانی بیان کرد و افزود: خداوند به پیامبر دستور داد در ارتباط با امام علی (ع) امر رسالتش را انجام دهد و ایشان را به عنوان امام، جانشین و خلیفه بعد از خود اعلام کند و اینکه در این راه از هیچ چیزی هراس نداشته باشد.

ابراهیمی گفت: نباید عید غدیر مظلوم باشد بلکه باید بسیار با شکوه برگزار شود و حتی در این چند روز که به عید مانده هر شب در مساجد جشن بر پا شود و اگر مقدور باشد شام بدهیم و اسامی علی جایزه بدهند و کارهای فرهنگی مناسب دیگر را انجام دهیم.

امام جمعه بافت با اشاره به اینکه در همین راستا در روز عید غدیر در مصلای حضرت آیت‌الله خامنه‌ای شهرستان بافت مراسم جشن باشکوهی برگزار می‌شود، تصریح کرد: در روایت است که اگر کسی در روز غدیر مؤمنی را اطعام کند، مانند این است که 124 هزار پیامبر را اطعام کرده است.

علیرضا منظری‌توکلی نماینده مردم بافت، رابر و ارزوئیه در مجلس شورای اسلامی نیز در زمینه توصه مقام معظم رهبری در خراسان شمالی راجع به تهدید نسل و شیوه زندگی مردم توضیحاتی داد و خواستار تبیین مواضع رهبری در این زمینه شد.

انتهای پیام/غ20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول