اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت گاز خراسان جنوبی خبر داد

محاسبه گازبهای مصرفی بر مبنای تعرفه سرد سال

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت گاز خراسان جنوبی گفت: از ابتدای آبان‌ماه امسال و با شروع فصل سرما در محاسبه گازبهای مشترکان خانگی از جدول و تعرفه‌های فصل سرد سال استفاده و تعرفه مربوط به آن ملاک عمل قرار می‌گیرد.

محاسبه گازبهای مصرفی بر مبنای تعرفه سرد سال

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند به نقل از روابط‌عمومی شرکت گاز خراسان جنوبی، حسن افتخاری اظهار کرد: امسال قیمت گاز بدون تغییر و همانند سال گذشته و بر مبنای اقلیم و دامنه مصرف و به صورت پلکانی محاسبه می‌شود.

وی با اشاره به سردی هوا در روزهای اخیر در شهر بیرجند و استان و قرار گرفتن بیرجند به عنوان یکی از مراکز استان سرد کشور و در نتیجه افزایش میزان مصرف گاز در بخش خانگی تصریح کرد: شهرهای گازدار خراسان جنوبی در دو اقلیم دو و سه قرار دارند.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان جنوبی یادآور شد: با توجه به اینکه برای زمستان سال جاری تعرفه گازبهای مشترکان خانگی تغییری پیدا نکرده است و قیمت گاز برای پله نخست تا دوازدهم به ازای هر متر مکعب به ترتیب 30، 50، 70، 90، 110، 160، 190، 220، 250، 280، 320 و 350 تومان محاسبه می‌شود بنابراین با توجه به نحوه محاسبه گازبهاء که به صورت پلکانی محاسبه می‌شود کاهش میزان مصرف هر واحد مسکونی و در نتیجه انتقال میزان مصرف به پله‌های پایین‌تر نقش قابل توجهی در کاهش گازبهاء و کمک به اقتصاد خانواده دارد.

افتخاری، راهکارها و روش‌های کاهش مصرف گاز طبیعی و جلوگیری از اتلاف آن را به دو بخش قابل تقسیم دانست و افزود: در گام نخست با انجام و رعایت یک سری اقدامات و اتخاذ تمهیدات ساده در منزل و محل کار می‌توان از هدر رفت انرژی جلوگیری کرد که برخی از این اقدامات شامل پوشاندن دریچه کولرها با استفاده از نایلون، پوشیدن لباس‌های ضخیم و گرم در منزل، خاموش کردن وسایل گرمایشی در اتاق‌های بدون استفاده، استفاده از بخاری و وسایل گرمازای دارای رده انرژی بالا و استفاده از بخاری های با ظرفیت متناسب با فضای محل مورد استفاده است.

وی ادامه داد: در بخش دوم راهکارها نیز اقدامات اساسی از جمله رعایت مبحث نوزدهم مقررات ملی ساختمان در ساخت و سازها، استفاده از پنجره‌های دوجداره و عایق، ساخت و ساز صنعتی و استفاده از مصالح ساختمانی مناسب و استاندارد، عایق کاری لوله‌های موتورخانه و استفاده از سیستم‌های هوشمند کنترل دما و حرارت است که نقش بسیار مهمی در کاهش میزان مصرف گاز طبیعی دارد.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان جنوبی ضمن دعوت از مشترکان گاز طبیعی به رعایت دقیق نکات ایمنی و به ویژه کنترل دودکش‌ها قبل از راه‌اندازی وسایل گرمایشی اظهار کرد: هرساله تعداد قابل توجهی از هموطنان به دلیل عدم رعایت نکات ایمنی در مصرف گاز طبیعی توسط خود و یا دیگران شاهد مرگ و از دست دادن عزیزان خود هستند.

افتخاری با اشاره به بخشنامه معاون اول رئیس جمهور مبنی بر الزام دستگاه‌های دولتی به صرفه‌جویی در مصرف گاز طبیعی از ادارات و دستگاه‌های اجرایی و دولتی خواست با مصرف بهینه در مصرف گاز طبیعی الگوی عملی برای ارباب رجوع و مراجعه‌کنندگان باشند.

انتهای پیام/غ30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول