اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

بعد از اجرای هدفمندی یارانه‌ها صورت گرفت

صرفه‌جویی 13 درصدی مصرف گاز طبیعی در خراسان‌جنوبی

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت گاز خراسان‌جنوبی از صرفه‌جویی 13.5 درصدی در مصرف گاز طبیعی بعد از هدفمندی یارانه‌ها در استان خراسان‌جنوبی خبر داد.

صرفه‌جویی 13 درصدی مصرف گاز طبیعی در خراسان‌جنوبی
به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، حسن افتخاری صبح امروز در جمع مسئولان استان خراسان‌جنوبی اظهار داشت: بعد از اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها در مجموع تعداد 23 هزار و 100 مشترک به مصرف‌کنندگان گاز طبیعی افزوده شد.
وی افزود: سرانه گاز مصرفی توسط هر مشترک خانگی در سطح استان خراسان‌جنوبی به طور میانگین 13.5 درصد کاهش یافته است.
مدیرعامل شرکت گاز خراسان‌جنوبی بیشترین میزان صرفه‌جویی و کاهش سرانه مصرف بخش خانگی استان را در شهرستان‌های قاینات و بیرجند برشمرد.
افتخاری یادآور شد: در شهرستان قاینات 26 درصد و در شهرستان بیرجند 18 درصد کاهش مصرف را داشته‌ایم.
وی افزود: یکی از مزیت‌های اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها تغییر و اصلاح الگوی مصرف گاز طبیعی بوده است که این امر با توجه به صرفه‌جویی به وجود آمده کاملا ملموس است.
مدیرعامل شرکت گاز خراسان‌جنوبی با اشاره به برودت هوا در روزهای اخیر خاطرنشان کرد: در صورت اتخاذ تمهیدات ساده اما با اهمیت و اثرگذار مشترکان گاز طبیعی می‌توانند از افزایش بی‌رویه مصرف گاز در واحدهای خود جلوگیری کنند.
افتخاری عایق‌کاری و هوشمندسازی موتورخانه‌ها، پوشاندن دریچه‌های کولر با استفاده از نایلون، استفاده از پرده‌های ضخیم و استفاده از لباس مناسب و گرم در فضای منزل را از برخی تمهیدات مورد نظر عنوان کرد.
وی با اشاره به اینکه اجرای این اقدامات تاثیر قابل توجهی در صرفه‌جویی و مصرف بهینه گاز طبیعی خواهد داشت، گفت: با توجه به اینکه گازبها به صورت تصاعدی محاسبه می‌شود تأثیر مستقیمی بر کاهش مبالغ قبوض گازبها و کمک به اقتصاد خانواده خواهد داشت.
مدیرعامل شرکت گاز خراسان‌جنوبی خاطرنشان کرد: در صورت عدم توجه به این اقدامات افزایش قابل ملاحظه مبلغ گازبها محتمل و اجتناب‌ناپذیر خواهد بود.
افتخاری گفت: در حال حاضر سهم گاز طبیعی در سبد انرژی استان بالغ بر 60 درصد است.
وی از دیگر مزایای طرح هدفمندی یارانه‌‌ها را تغییر الگوی مصرف صنایع و واحدهای پر مصرف و گرایش به تبدیل سوخت از سوخت‌های فسیلی به گاز طبیعی بیان کرد و یادآور شد: این مهم سبب افزایش تقاضای گاز طبیعی به ویژه در بین صنایع استان و افزایش سهم گاز در سبد انرژی استان شده است.
انتهای پیام/ح20/ط4000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول