اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار دوگنبدان:

صنوف آلاینده گچساران جابه‌جا می‌شود

خبرگزاری فارس: شهردار دوگنبدان گفت: طرح انتقال و جابه‌جایی صنوف آلاینده گچساران در راستای رفاه حال شهروندان و کاهش آلودگی‌های زیست محیطی شهری، در دستور کار قرار گرفته است.

صنوف آلاینده گچساران جابه‌جا می‌شود

سید عبدالکریم قاضی‌فر صبح امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در گچساران اظهار کرد: انتقال صنوف آلاینده به خارج از شهر از خواسته‌های مردم و مسئولان است.

وی یادآور شد: این کار به لحاظ یکنواختی و خدمات شهری ساماندهی صنوف را در پی داشته و در زیباسازی فضای شهری تأثیرگذار است.

قاضی‌فر با اشاره به اینکه فعالیت صنوف آلاینده در گچساران مشکل‌زا شده است، ابراز داشت: فعالیت این صنوف در ساعات مختلف و همچنین ایجاد سد معبر و آلودگی هوا سبب نارضایتی مردم شده است.

* لزوم همکاری اتحادیه‌های صنوف آلاینده برای انتقال این صنوف

شهردار دوگنبدان ابراز امیدواری کرد با تعامل و همراهی هرچه بیشتر واحدهای صنفی، اتحادیه‌های صنوف آلاینده و دستگاه‌های اجرایی مرتبط گام‌های مؤثر و اساسی در راستای ساماندهی صنوف آلاینده برداشته شود.

قاضی‌فر بیان داشت: رشد قارچ‌گونه برخی صنوف در محدوده مرکز شهر دوگنبدان بروز و افزایش معضلات نوین شهرنشینی را در پی داشته است.

وی آلودگی‌های هوا، آلودگی‌های صوتی، زیست محیطی و ترافیکی را از جمله پیامدهای منفی وجود صنوف آلاینده در شهر عنوان کرد و افزود: عزم جدی برای ساماندهی مشاغل آلاینده و جمع‌آوری این صنوف از سطح شهر آغاز شده است.

شهردار دوگنبدان ابراز داشت: انتقال صنوف آلاینده گچساران به شیوه‌ای که هم معیشت صاحبان مشاغل حفظ شود و هم نیازها و درخواست‌های مردم برطرف شود، صورت می‌گیرد تا در نهایت مزاحمت‌های زیست‌محیطی این مشاغل از بین رفته و چهره شهر زیباتر شود.

قاضی‌فر با اشاره به فعالیت اثرگذار صنوف آلاینده در راستای اشتغالزایی، تأمین کالا و ارائه خدمات مورد نیاز مردم یادآور شد: با توجه به عدم رعایت اصول مناسب و استاندارد مکان‌یابی و همچنین عدم بکارگیری روش‌های کنترل آلودگی و مزاحمت، استقرار آنها در بافت شهری گچساران مشکلات زیادی را برای شهروندان به همراه داشته است.

وی از اداره صنعت، معدن و تجارت گچساران و همچنین از مجمع امور صنفی خواست تا در این زمینه جلسات توجیهی را با اتحادیه‌های صنوف آلاینده داشته باشند.

طرح انتقال صنوف آلاینده گچساران به پیشنهاد شهرداری دوگنبدان مطرح شده و هم‌اکنون از سوی متولیان امر در دستور کار قرار گرفته که با توجه به موقعیت شهری گچساران، تسریع در اجرای این امر ضرورت دارد.

انتهای پیام/خ20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول