اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شورای فرهنگ عمومی دماوند:

سالمندان در اسلام، مراحم و در لیبرالیسم، مزاحم هستند

خبرگزاری فارس: رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان دماوند گفت: سالمندان در اسلام، مراحم و در لیبرالیسم، مزاحم هستند.

سالمندان در اسلام، مراحم و در لیبرالیسم، مزاحم هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از شرق استان تهران، حجت‏‌الاسلام محمد علاءالدینی صبح امروز در جمع شماری از خانواده‌‏های دماوندی به مناسبت هفته کودک اظهار داشت: کودکان در مکتب اسلام از ارزش و جایگاه ویژه‌‏ای برخوردار هستند.

وی ادامه داد: در این فرهنگ ناب، کودکان نه تنها به عنوان آینده‏‌سازان جامعه اسلامی بلکه به عنوان مدرسی ارزنده مورد توجه قرار می‏‌گیرند.

علاءالدینی اضافه کرد: آموزه نخست، فقدان حس حرص و ولع در کودکان و ذخیره نکردن چیزی برای آینده از سوی آنهاست.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان دماوند افزود: دومین درس بزرگ کودکان به بزرگان، نداشتن وابستگی به امور دنیوی و خراب کردن سازه‌‏های کوچک خودساخته است.

وی ادامه داد: بازی در میان خاک به عنوان مصداقی از فروتنی و دوری از کبر و غرور دیگر آموزه کودکان به بزرگسالان در بیان نبی مکرم اسلام(ص) است.

علاءالدینی اضافه کرد: دعواهای شاید مکرر و پیاپی اما نبستن زنگار کینه و نفرت در دل‏ها با آشتی مجدد درس دیگری است که باید از کودکان آموخت.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان دماوند افزود: نبود قساوت قلب و دل‏رحمی جلوه‏‌گر در اشک چشم و گریه، دیگر درس مکتب کودکان مورد توجه حضرت رسول‌‏الله(ص) است.

سالمندان در اسلام، مراحم و در لیبرالیسم، مزاحم هستند

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان دماوند همچنین سالمندان را در فرهنگ اسلامی مراحم و از دیدگاه مکتب لیبرالیسم، مزاحم خواند.

علاءالدینی اظهار داشت: در جهان امروز دو دیدگاه نسبت به سالمندان وجود دارد؛ نگاه نخست از دیدگاه فرهنگ اسلامی است که بر اساس آموزه‌‏های این دین مبین سالمندان مراحم هستند.

علاءالدینی اضافه کرد: در اعتقادات مسلمانان، سالمندان نه تنها مزاحم نیستند بلکه وجود پربرکت آنها به زندگی خانواده‌‏های اسلامی رونقی چند برابر می‌‏بخشد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان دماوند افزود: امروز در سایه مشاوره با این منابع و ذخایر عظیم تجربیات، زندگی‏های بسیاری از تلاشی نجات پیدا می‏کنند.

وی ادامه داد: در جهان غرب و بر اساس دروس برگرفته از مکتب لیبرالیسمی، سالمندان به عنوان مزاحم تلقی می‌‏شوند.

علاءالدینی اضافه کرد: مبنای فرهنگ غربی تنها بر پایه تولید استوار بوده و کسی در این چنین فرهنگی دارای ارزش انسانی است که توانایی تولید داشته باشد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان دماوند افزود: سالمندانی که پس از سال‏ها تلاش در جوانی، حال رمق چندانی برای تولید ندارند با این فضای نامناسب مواجه می‌‏شوند.

وی ادامه داد: اسلام در مقابل این فرهنگ ناصحیح، تقوای الهی و کرامت انسانی را مبنای ارزش‏گذاری می‏‌داند.

علاءالدینی اضافه کرد: چه بسا سالمندانی با برخورداری از تقوای الهی چنان حرکت‏های عظیم و ماندگاری را خلق می‏کنند که حیطه تأثیرگذاری آن همه جهان را فرا می‏گیرد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان دماوند افزود: نمونه این مهم امام راحل(ره) است؛ ایشان انقلاب اسلامی ایران را بعد از سن 60 سالگی آغاز کردند.

انتهای پیام/و20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول