اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مرفاوی:

فوتبال ایران سال‌هاست که پدیده به خود ندیده است

خبرگزاری فارس: سرمربی تیم فوتبال صبا قم گفت: فوتبال کشور سال‌هاست که به خود یک پدیده ندیده است و این امر سبب شده است تیم‌ها و به ویژه تیم ملی با مشکلات روبرو باشند.

فوتبال ایران سال‌هاست که پدیده به خود ندیده است

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، صمد مرفاوی جمعه شب در نشست خبری پس از بازی تیم آلومینیوم هرمزگان با صبا قم اظهار داشت: تیم‌های لیگ برتر و حتی تیم ملی مشکل گلزنی دارند و این امر ریشه در این دارد که فوتبال کشور نتوانسته است آنگونه که باید بازیکنانی شاخص و پدیده را تربیت کند.

وی افزود: علاوه بر این مسائل به عنوان نمونه مشاهده می‌شود، که در تیم ملی از دو مهاجم یک تیم استفاده می‌شود که در خود آن تیم نیز آن گونه که باید گلزنی نمی‌کنند.

این بازیکن اسبق تیم ملی افزود: پس چطور می‌توان انتظار داشت که تیم ملی، بتواند گلزنی کند در حالی که خط حمله این تیم کیفیت لازم را ندارد.

به گفته مرفاوی، فشار روحی و روانی روی بازیکنان فوتبال و به ویژه خط حمله، پس از بازی‌های المپیک و کسب مدال‌ در رشته‌های انفرادی بسیار بالا رفته است، چرا که خیلی‌ها می‌گویند که این همه هزینه در فوتبال چرا، زمانی که رشته‌هایی همانند وزنه‌برداری با کمترین سرمایه‌گذاری موفق به کسب چندین مدال می‌شوند.

وی ادامه داد: اما ما می‌گوییم این نوع مقایسه صحیح نیست و باید توجه داشته باشیم که فوتبال نیز به اندازه کافی در حوزه اجتماعی و فرهنگی موثر واقع شده است.

وی همچنین در پاسخ به سئوالی افزود: زمانی که برگزاری لیگ از نظم معمول خود خارج شود، بی‌گمان باید به این نتیجه رسید که تیم‌هایی که هر چهار روز یک بار و یا هر 20 روز یک بار بازی می‌کنند، نمی‌توانند پشتوانه خوبی برای تیم ملی باشند که خواهان صعود به جام جهانی است.

سرمربی تیم صبا قم در مورد بازی با آلومینیوم هرمزگان نیز گفت: این تیم هرمزگانی از تیم‌های پرقدرت لیگ است و بازی سرسختانه و درگیرانه‌ای را ارائه می‌دهد و باید اعتراف کرد که بازی در مقابل این تیم به ویژه در بندرعباس برای هیچ تیمی راحت نیست.

وی افزود: با توجه به خصوصیات این تیم، تیم صبا را در زمین برای بازی امروز ارنج کردیم و توانستیم چندین موقعیت خوب و سرانجام پیروزی را به دست آوریم.

به گفته مرفاوی، عمق دفاع آلومینیوم آسیب‌پذیرتر از سایر بخش‌های دفاع این تیم است.

وی ادامه داد: بازی را کنترل کردیم و با پاس‌های کوتاه توانستیم به اهدافمان در بازی برسیم.

سرمربی تیم صبا با بیان اینکه اغلب بازیکنان این تیم جوان هستند، تاکید کرد: در حد امکان باید جلوی احساسی بازی کردن بازیکنان را در بازی‌های آینده تیم بگیریم.

تیم صبا با این برد در مقابل آلومینیوم با کسب 19 امتیاز در رده نهم جدول قرار گرفت.

انتهای پیام/زا10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول