اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

پروژه 1000 واحدی مسکن مهر بهشهر شکست خورد

خبرگزاری فارس: پروژه یک‌هزار واحدی مسکن مهر بهشهر که مدعیان زیادی داشت پس از چند صباحی فعالیت، شکست خود را پذیرفت.

پروژه 1000 واحدی مسکن مهر بهشهر شکست خورد

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان بهشهر، پروژه هزار واحدی مسکن مهر این شهرستان که در کنار 870 واحدی «پیلم کوتی» در حال ساخت بود بالاخره به پیمانکارانش فهماند که همین حالا اگرچه دست از پا درازتر برگردند خیلی بهتر است تا اینکه پروژه را نیمه‌کاره رها کنند و بروند.

اما پرونده این پروژه پرصدا و صدای مسکن از ابتدا هم با مشکل و اما و اگرها وارد گود شد و محل بحث‌های فراوانی بود.

پیمانکاران پروژه با استفاده از لابی‌گری توانسته بودند بدون داشتن مصوبه شورای مسکن شهرستان بهشهر و از طرفی با وجود رضایت نسبی و بعضاً مخالفت شورای مسکن استان مازندران وارد منطقه شوند و کار خود را آغاز کنند.

شروع عملیات ساخت و ساز پروژه مذکور در حالی بود که هنوز تکلیف 870 واحد مسکن نیمه‌کاره در جوار هزار واحدی مشخص نبود همچنین حدود یک سوم متقاضیان «پیلم کوتی» هم انصراف دادند.

بحث اصلی مخالفت با یک‌هزار واحدی، نبود متقاضیان بود و اگر این پروژه ساخته می‌شد پیمانکاران مربوطه بیشتر از وقتی که برای ساختن گذاشتند باید برای جست‌وجوی متقاضی صرف می‌کردند.

اما پیش‌تر زمینی که به واسطه بی‌تدبیری‌ها و غرض‌ورزی‌ها دستخوش فعالیت‌های بی‌ثمر شد، همان زمینی است که محمدرضا البرزی فرماندار بهشهر برای ساخت شهرک مسکونی نفت در نظر گرفته بود.

در ادامه این مکان طی بازدید کارشناسان و مسئولان مربوطه، در اواخر فروردین امسال مورد موافقت وزیر نفت قرار گرفت و حتی دستور ساخت شهرک نفت صادر شد.

در حالیکه وزارت نفت و شرکت نفت خزر منتظر واگذاری آن بودند دست‌هایی پشت پرده وارد ماجرا شدند و بدون در نظر گرفتن موافقت وزیر، زمین را برای ساخت یک‌هزار واحد مسکونی تصاحب کردند و پس از ماه‌ها کار بی‌ثمر، اکنون شکست خود را پذیرفته و بازگشتند.

البته آنهایی که زیربنای یک‌هزار واحدی را چیده بودند و به دنبال منافع خود می‌گشتند اکنون سعی دارند دلیل اصلی شکست این پروژه را بی‌کفایتی پیمانکاران عنوان کنند در حالیکه خود بارها بر این موضوع تاکید داشتند که پیمانکارانی قدر و با کفایت را به منطقه آورده‌اند.

امید که با در نظر گرفتن ظرفیت‌های منطقه ویژه اقتصادی بندر امیرآباد و بندر نفتی تابعه، شرکت صنعتی دریایی جمهوری اسلامی ایران (صدرا) حوزه خزر، پایانه نفتی و شرکت نفت خزر در شمالی‌ترین جغرافیای شهرستان بهشهر، شاهد احداث پروژه‌هایی باشیم که به نفع منطقه بوده همچنین از هدر رفتن وقت، انرژی و هزینه جلوگیری کند.  

انتهای پیام/آ20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول