اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های استان قزوین:

طرح ارتقای ایمنی موتورسواران در قزوین اجرا شد/ توزیع 1260 کلاه ایمنی

خبرگزاری فارس: مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های استان قزوین گفت: با توزیع 1260 کلاه ایمنی و 2260 عدد برچسب شبرنگی، طرح ارتقای ایمنی موتورسواران در بخش‌های مختلف استان قزوین آغاز شد.

طرح ارتقای ایمنی موتورسواران در قزوین اجرا شد/ توزیع 1260 کلاه ایمنی

سیدمهدی دهاقین در حاشیه اجرای طرح ارتقای ایمنی موتورسواران روستاهای استان قزوین در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین اظهار کرد: تعداد یک‌هزار و 260 عدد کلاه ایمنی و دو هزار و 260 عدد برچسب شبرنگی با هدف ارتقای فرهنگ رانندگی و ایمنی راکبان موتور سیکلت در بین موتورسواران روستاهای استان قزوین توزیع شد.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های استان قزوین عنوان کرد: نسبت قابل توجهی از تلفات ناشی از حوادث رانندگی در جاده‌های استان را عابران پیاده و موتورسواران به خود اختصاص داده‌اند.

دهاقین افزود: اهمیت رعایت قوانین و مقررات عبور و مرور به همراه استفاده از تجهیزات ایمنی و علایم هشدار دهنده یکی از عوامل مهم در کاهش تصادفات موتور سیکلت است.

این مسئول ادامه داد: بی تفاوتی‌، مشکلاتی را گریبان‌گیر راکبان موتورسیکلت و عابران پیاده می‌کند که تلفات منجر به فوت حتی یک نفر موجب اثراتی جبران‌ناپذیر در جامعه خواهد بود.

وی در ادامه به بیان اهداف اجرای طرح‌های ایمنی پرداخت و گفت: با توجه به شرایط خاص روستاها و لزوم استفاده از موتورسیکلت برای ساکنان این مناطق، به دلیل عدم اطلاع کافی از قوانین و مقررات و بی‌توجهی به استفاده از کلاه ایمنی صدمات زیادی به راکبان وارد شده است.

دهاقین در همین راستا افزود: اجرای این طرح به لحاظ تهیه جوانب از جمله اعمال قوانین و ارائه آموزش‌های لازم در بخش و توصیه‌های ارشادی قانونی و توزیع تجهیزات تلاش شده که با ارتقای ایمنی و سلامت جوانان کیان خانواده‌ها حفظ شود.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های استان قزوین ادامه داد: یکی از ارکان مهندسی ترافیک آموزش است، لذا در راستای ارتقای فرهنگ ترافیک اقدامات اثربخش و مناسبی صورت گرفته است.

این مسئول یادآور شد: در حال حاضر سالانه حدود 20 هزار نفر تلفات جاده‌ای داریم که رقم قابل توجهی از آن مربوط به موتور سواران است و علی‌رغم اینکه موتورسیکلت وسیله حمل و نقل آسانی است، ولی سرعت بالا، استفاده نادرست و عدم استفاده از کلاه ایمنی برای راکبین خطر آفرین بوده و خسارات جبران‌ناپذیری را در پی خواهد داشت.

وی با بیان اینکه بخش قابل توجهی از متوفیان تصادفات را راکبان موتورسیکلت‌ها تشکیل می‌دهند، اذعان داشت: استفاده از کلاه ایمنی نقشی اساسی در حفظ جان راکبان این نوع وسایل نقلیه دارد.

انتهای پیام/ن20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول