اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سازمان توسعه تجارت ایران:

رویه‌های صادراتی در کشور تغییر کند

خبرگزاری فارس: معاون کمک‌های تجاری سازمان توسعه تجارت ایران بر تغییر رویه‌های صادراتی در کشور تاکید کرد.

رویه‌های صادراتی در کشور تغییر کند

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، محمدمهدی نهاوندی پیش از ظهر امروز در آیین تجلیل از صادرکنندگان نمونه خراسان‌شمالی اظهار کرد: هم‌اکنون بخش قابل توجهی از رویه‌های صادراتی ما متناسب با وضعیت فعلی نیست.

وی با بیان اینکه اعمال این رویه‌های صادراتی مربوط به دو تا سه سال گذشته است، تغییر رویه‌هایی صادراتی برای روان شدن امر صادرات را ضروری خواند.

نهاوندی اضافه کرد: تغییر در رویه‌ها باید به شدت و با سرعت طبق شرایط امروز تغییر پیدا کند.

وی در ادامه با اشاره به رشد 29 درصدی صادرات غیرنفتی از کشور تصریح کرد: این امر نشان از بی‌تأثیری تورم‌ها و تحریم‌ها علیه نظام جمهوری اسلامی است. 

به گفته معاون کمک‌های تجاری سازمان توسعه تجارت ایران، طی نیمه نخست امسال 21 میلیارد دلار کالا از ایران به کشورهای مختلف صادر شده است.

وی تصریح کرد: همچنین در همین مدت کالایی مثل خودرو و لوازم یدکی با 166 میلیون دلار صادرات مواجه بوده که به لحاظ میزان ارزش صادرات 127 درصد رشد داشته است.

نهاوندی تصریح کرد: از لحاظ وزنی مجموع صادرات انجام شده هفت درصد رشد نسبت به سال گذشته در همین مدت داشته است.

وی با بیان اینکه طی همین مدت 26 میلیون دلار واردات کالا به کشور انجام شده، خاطرنشان کرد: روند واردات نسبت به سال گذشته با 10 درصد کاهش همراه بوده است.

معاون کمک‌های تجاری سازمان توسعه تجارت ایران گفت: در خراسان‌شمالی نیز میزان صادرات کالا بیش از 50 درصد رشد را نشان می‌دهد که این ناشی از تلاش، هماهنگی و همدلی دست‌اندرکاران حوزه صادرات و ظرفیت‌های استان است.

وی همچنین به برگزاری شانزدهمین دوره روز ملی صادرات اشاره کرد و افزود: هدف از برگزاری این روز و نام‌گذاری یک روز در سال به عنوان روز ملی صادرات، توسعه زیرساخت فرهنگی نگرش مردم نسبت به صادرات و بنگاه‌های اقتصادی در اقتصاد ملی است.

نهاوندی اظهار کرد: در گذشته قدرت درآمدهای نفتی در کشور ما به قدری بود که انجام صادرات محصولات غیرنفتی بیشتر حالت تزیینی داشت و ما باید این نگاه تزیینی به صادرات را به نگاه واقع‌بینانه تغییر دهیم.

وی تصریح کرد: باید در شرایط فعلی نگاهمان را نسبت به صادرات متفاوت کنیم و از صادرکنندگان و صنعتگران حمایت و بخش‌های زیرساختی را تقویت کنیم.

معاون کمک‌های تجاری سازمان توسعه تجارت ایران اظهار کرد: باید منابع حمایتی پایدار در زمینه صادرات ایجاد کنیم.

وی تضمین صادراتی را از مهم‌ترین اقدامات در سیاست‌های حمایتی صادرات دانست و گفت: در شرایط فعلی تجارت با ریسک بالایی همراه شده است.

نهاوندی با اشاره به سفر رهبر معظم انقلاب اسلامی به خراسان‌شمالی یادآور شد: مردم این استان در سفر رهبر معظم انقلاب تصویر نابی از عشق و دلدادگی مردم به رهبری و ولایت فقیه را به نمایش گذاشتند و این وظیفه ما مسئولان را سنگین‌تر می‌کند.

انتهای پیام/ل10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول