اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پلیس پیشگیری کرمان

77 درصد سارقان بیکار هستند

خبرگزاری فارس: رئیس پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی استان کرمان با اشاره به اینکه 77 درصد سارقان دستگیر شده در کرمان بیکار هستند، گفت: افاغنه 66 درصد سارقان دستگیر شده در این استان را تشکیل می‌دهند.

77 درصد سارقان بیکار هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، ناصر فرشید صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: مردم دستگاه‌های مختلف و نیروی انتظامی سه ضلع مثلث تامین امنیت هستند.

وی با بیان اینکه امنیت یک پدیده اجتماعی است و همگان در ایجاد آن نقش دارند، تصریح کرد: هوشیاری مردم از اقدامات پلیس هم موثرتر است.

فرشید گفت: مردم بعضی از نکات را برای حفظ امنیت رعایت نمی‌کنند و این امر موجب ایجاد احساس ناامنی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه با گسترش شهرنشینی، افزایش جمعیت و حاشیه‌نشینی در شهرها مواجه هستیم، افزود: حاشیه شهرها برای هر نوع اقدام مجرمانه از جمله سرقت‌ها مناسب است.

فرشید جمعیت بیکار را از دیگر عوامکل افزایش جرائم برشمرد و عنوان کرد: زن تحصیلکرده‌ای به جرم سرقت 12 هزار تومان موادغذایی از یک سوپرمارکت در کرمان دستگیر شد که دارای دو فرزند و همسر بیکار بود.

وی همچنین از دستگیری فرد بیکاری به اتهام سرقت دو کیلو پرتغال در کرمان خبر داد.

این مسئول انتظامی حضور اتباع بیگانه مجاز و غیرمجاز در شهرها و اشغال فرصت‌های شغلی را از جمله عوامل بیکاری ذکر کرد و ابراز داشت: 66 درصد سارقان دستگیر شده در زمینه سرقت در هفت ماهه نخست سال جاری در استان کرمان را افاغنه تشکیل می‌دهند.

فرشید با اشاره به تاریکی مطلق در بعضی از مناطق شهر کرمان ابراز داشت: تاریکی مطلق زمینه را برای اعمال مجرمانه فراهم می‌کند و هر مدیری باید وظایف خود را انجام دهد تا این مشکلات برطرف شود.

وی بیان کرد: بسیاری از آسیب‌های اجتماعی به علت جها، نادانی و ناآگاهی است و اگر اطلاع‌رسانی و آگاه‌سازی انجام شود و مردم توصیه‌های امنیتی را رعایت کنند این آسیب‌ها کاهش می‌یابد.

فرشید از افزایش سرقت‌ها در هفت ماهه سال نخست سال جاری خبر داد و عنوان کرد: سرقت داخل خودرو، احشام و کیف‌قاپی بالاترین آمار سرقت در استان کرمان را به خود اختصاص داده‌اند، اما سرقت منزل رشد آرامی دارد.

وی گفت: در هفت ماهه نخست سال جاری وقوع سرقت‌ها 14 درصد و کشف سرقت‌ها 16 درصد در استان کرمان افزایش یافته است که نسبت به میانگین کشوری در جایگاه مطلوبی قرار داریم.

فرشید بیان کرد: سرقت احشام نیز در استان کرمان زیاد شده که گرانی‌ها و سهل‌انگاری مالکان علت اصلی آن است، زیرا افراد از مکان‌های نامناسب برای نگهداری احشام استفاده می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه در زمینه کیف‌قاپی از خانم‌های با پوشش چادر حتی یک مورد گزارش نشده است، افزود: کیف‌قاپی از خانم‌های مانتویی و آقایانی که دارای کیف دستی هستند بیشترین آمار در این زمینه را دارد.

فرشید با مقایسه آماری در مورد سرقت‌ها در هفت ماهه نخست سال جاری در استان کرمان نسبت به مدت مشابه سال گذشته ابراز داشت: با افزایش 67 درصدی دستگیری سارقان بی‌سواد و کاهش هفت درصدی سارقان دارای تحصیلات عالیه مواجه هستیم.

وی با اشاره به اینکه 77 درصد سارقان دستگیر شده در این مدت افراد بیکار بودند، تصریح کرد: 66 درصد سارقان دستگیر شده نیز افاغنه هستند و همچنین با افزایش شش درصدی سارقان متاهل روبه‌رو هستیم.

فرشید با بیان اینکه افزایش سرقت از داخل خودرو افزایش یافته است از مردم خواست تا اشیا گرانقیمت را در داخل خودرو قرار ندهند و از رادیو ضبط‌های کشویی استفاده کنند.

وی مجهز کردن خودرو به تجهیزات ضدسرقت و ایمنی را در کاهش سرقت از داخل خودرو موثر دانست و ابراز داشت: مردم باید از پارکینگ‌های عمومی برای پارک خودرو استفاده کنند.

فرشید همچنین خودداری از خرید موتور به صورت قولنامه‌ای را در کاهش سرقت موتورسیکلت مهم خواند و اذعان داشت:‌ قبل از خرید موتور باید در زمینه سرقتی نبودن وسیله نقلیه مورد نظر تحقیق شود.

انتهای پیام/غ10/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول