اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده نیروی انتظامی فارس:

مخابرات سرقت سیم‌های تلفن را گزارش دهد

خبرگزاری فارس: فرمانده نیروی انتظامی فارس گفت: برای انجام اقدامات مناسب توسط نیروی انتظامی شرکت مخابرات باید سرقت سیم‌های تلفن را گزارش دهد.

مخابرات سرقت سیم‌های تلفن را گزارش دهد

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، سیروس سجادیان ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: شرکت مخابرات فارس برای جلوگیری از سرقت سیم‌های تلفن در معابر و کوچه‌ها باید گشت حراست خود را فعال کند.

وی افزود: افرادی که سیم تلفن می‌دزدند، به دلیل اینکه در پوشش تعمیرات و ... اقدام به این کار می‌کنند برای پلیس به عنوان مجرم مشهود قابل شناسایی نیستند.

سجادیان اضافه کرد: پس از انجام اقدام مقتضی برای جلوگیری از سرقت سیم تلفن در صورتی که نیاز به ورود نیروی انتظامی باشد شرکت مخابرات باید وقوع سرقت را بلافاصله گزارش دهد تا مجرمان دستگیر شوند.

فرمانده ارشد انتظامی استان فارس در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: سال 83 در روستایی از شهرستان کوار اختلافی مابین اهالی رخ می‌دهد که منجر به کشته شدن یک نفر می‌شود.

وی ادامه داد: طرف مقتول برای احقاق حق خود به قانون مراجعه نمی‌کند و به قصد انتقام، قتل متقابل اتفاق می‌افتد.

سجادیان اضافه کرد: تا حدود چهار ماه پیش که این درگیری طایفه‌ای ادامه پیدا می‌کند هفت نفر از طرفین کشته می‌شوند.

وی تصریح کرد: طی این چند سال افراد از هر دو طرف از هیچ آزاری در حق یکدیگر کوتاهی نمی‌کنند به نحوی که با تیراندازی به ترانس برق مزرعه، ایجاد رعب در شب هنگام و اخلال در فعالیت کسب و کار طرف مقابل زندگی طرفین تبدیل به جهنم می‌شود.

سجادیان اضافه کرد: به دلیل اینکه در زمان مناسب کار کدخدامنشانه بین طرفین صورت نمی‌گیرد چند خانواده دچار خسارت فراوان جسمی و روحی می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: پس از چند سال این پرونده به طور ویژه در دستور کار نیروی انتظامی فارس قرار گرفت و عوامل اصلی متواری شناسایی شدند.

به گفته این مسئول، در این مورد دو نفر دستگیر شده‌اند و یک نفر نیز با قرار وثیقه آزاد است.

سجادیان خاطرنشان کرد: چهار قتل به این دو نفر منتسب است که باید مرجع قضایی بررسی کرده و حکم بدهد.

وی تصریح کرد: عاملان اصلی قتل‌ها سه نفر هستند و دو نفر نیز در این کار مشارکت داشته‌اند.

سجادیان از سایر طرفین درگیر در این پرونده خواست که برای بررسی منصفانه جرائم هر چه سریع‌تر خود را به نیروی انتظامی معرفی کنند تا در حد قوانین به آنها کمک شود.

وی اضافه کرد: در صورتی که نفر دیگر خود را معرفی نکند دیر یا زود در هر کجای کشور یا خارج از کشور دستگیر می‌شود.

سجادیان گفت: تمام افرادی که با چنین مسائلی درگیر هستند باید به آینده فرزندان و خانواده خود فکر کنند و به دلیل یک اختلاف زندگی را به جهنم مبدل نکنند.

وی ادامه داد: طرفین یک درگیری طایفه‌ای باید اجازه بدهند که قانون در مورد مسائل فی‌مابین قضاوت کرده و درگیری را خاتمه دهد.

سجادیان با تاکید بر رویکرد فرهنگی نیروی انتظامی تصریح کرد: در حال حاضر معاونت اجتماعی نیروی انتظامی در تمام زمینه‌های خانوادگی، روان‌شناسی و طلاق به صورت رایگان به شهروندان مشاوره می‌دهد و طی چند ماه آینده با همکاری بخش خصوصی مرکز مشاوره‌ای برای خرید خودرو و ملک نیز در استان راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش فارس، مدتی است در بخش مرکزی شهر شیراز، سارقان که به طور معمول از افراد معتاد هستند، اقدام به چیدن و سرقت سیم‌های آزاد تلفن در معابر به ویژه معابر خلوت می‌‌کنند که مشکلات زیادی را برای ساکنان این منطقه حساس و مهم شهر به وجود آورده است.

انتهای پیام/ز10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول