اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده انتظامی غرب استان تهران خبر داد

شناسایی و انهدام باند بزرگ سارقان احشام / 30 فقره سرقت در غرب استان تهران

خبرگزاری فارس: فرمانده انتظامی غرب استان تهران از شناسایی و انهدام بزرگ سارقان احشام در غرب استان تهران خبر داد.

شناسایی و انهدام باند بزرگ سارقان احشام / 30 فقره سرقت در غرب استان تهران

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج به نقل از پایگاه خبری فرماندهی نیروی انتظامی البرز، ناصر اصلانی از انهدام باند بزرگ سارقان احشام و دستگیری هفت عضو این باند خبر داد و گفت: متهمان در بازجویی‌های پلیس به 30 فقره سرقت احشام و کارگاه اعتراف کردند.

وی با اشاره به تلاش‌های پلیس این استان در ارتقای مراکز انتظامی اظهار داشت: با تلاش‌های صورت گرفته از سوی مسئولان ذیربط شش مرکز انتظامی و راهور در آینده‌ای نزدیک به مراکز انتظامی این استان اضافه خواهد شد که این امر می‌تواند در حد بسیار خوبی در ارتقای احساس امنیت در بین مردم موثر و مفید باشد.

فرمانده انتظامی ویژه غرب استان تهران در ادامه افزود: از جمله این مراکز می‌توان به افتتاح و راه‌اندازی فرماندهی انتظامی شهرستان بهارستان، استقلال فرماندهی انتظامی شهرستان رباط کریم، کلانتری 12 بوستان، کلانتری ابریشم، استقرار ایستگاه پلیس راهور در شهر اندیشه، ارتقای سازمان کلانتری 12 اندیشه، کلانتری جدید در شهرستان اسلامشهر، استقرار پایگاه پلیس‌های راهور و آگاهی در شهرجدید پرند در آینده‌ای نزدیک اشاره کرد.

اصلانی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به کنترل باغات، سوله‌های کارگری، دامداری‌ها و گاوداری‌ها توسط پلیس این استان و انهدام باند بزرگ سارقان احشام گفت: در پی وقوع چند فقره سرقت احشام و کارگاه در سطح شهرستان شهریار و مراجعه مالباختگان به پلیس آگاهی با بررسی‌ها و تحقیقات میدانی پلیس و رصد سرقت‌های سنوات گذشته، چهره فرضی یکی از سارقان ترسیم شده و در اختیار اکیپ‌های عملیاتی قرار گرفت.

وی تصریح کرد: در تحقیقات پلیس مشخص شد سارقان به صورت گروهی هفت الی هشت نفره در ساعات پایانی شب با دو دستگاه خودرو وانت نیسان آبی‌رنگ، یک دستگاه کامیونت ایسوزو سفید رنگ و یک دستگاه پژوی 405 نوک‌مدادی به کارگاه‌های صنعتی و دامداری‌ها هجوم برده و با استفاده از چوب و قمه و بستن دست و پای نگهبانان اقدام به سرقت می‌کردند.

اصلانی افزود: با تلاش کارآگاهان پلیس آگاهی استان، دو تن از سارقان بنام «احمد-ر» و «همایون- م» در شهرستان شهریار شناسایی و دستگیر شده و جهت تحقیقات بیشتر به پلیس آگاهی منتقل شدند.

به گفته وی دو عضو اصلی باند سارقان احشام در بازجویی‌های پلیس اعتراف کردند.

اصلانی ادامه داد: محل‌های مورد نظر گاوداری، دامداری و کارگاه را از قبل شناسایی و با تخریب درب و دیوار و بستن دست و پای نگهبانان و ضرب و شتم آنها اقدام به سرقت کرده و با استفاده از تعداد زیادی سنگ و پاره آجر که از قبل داخل خودروها گذاشته بودند به محض رویارویی با مالباختگان به سمت آنها سنگ‌پرانی می‌کردند.

فرمانده انتظامی ویژه غرب استان تهران اظهار داشت: در ادامه تحقیقات پلیس از محل‌های وقوع سرقت و اخذ اظهارات نگهبانان اماکن مسروقه و بازجویی از دو سارق دستگیر شده، سرنخی از حضور سارقان در کارگاه‌هایی در شهرک‌های فردوسیه و وحیدیه به دست آمد.

اصلانی خاطرنشان کرد: با هماهنگی مقام قضایی و در اقدامی غافلگیرانه شش عضو دیگر باند سارقان احشام به نام‌های رحمان-ق،‌ خسرو-ک،‌-بایرام –ک، سخاوت-الف،‌ مهدی-ق، حجت-ر در مخفیگاه خود در شهرک‌های فردوسیه و وحیدیه شهریار دستگیر شده و به پلیس آگاهی منتقل شدند.

در بازرسی ماموران انتظامی از مخفیگاه سارقان، یک دستگاه نیسان آبی‌رنگ، یک دستگاه پژوی 405 نقره‌ای رنگ، یک عدد پلاک خودرو و تعدادی چوب و چماق کشف و ضبط شد.

اصلانی خاطرنشان کرد: سارقان در بازجویی‌های پلیس به 16 فقره سرقت احشام و 14 فقره سرقت کارگاه اعتراف کردند و پس از تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضایی شدند.

انتهای پیام/آ30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول