اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

طی شش ماه گذشته صورت گرفت

شناسایی و دستگیری 115 باند حرفه‌ای سرقت در اصفهان

خبرگزاری فارس: رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان از شناسایی و دستگیری 115 باند حرفه‌ای سرقت در اصفهان طی شش ماهه گذشته در اصفهان خبر داد.

شناسایی و دستگیری 115 باند حرفه‌ای سرقت در اصفهان

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، حسین حسین‌زاده ظهر امروز در نشست خبری خود در جمع خبرنگاران با تاکید به شعار هفته نیروی انتظامی مبنی بر اقتدار پلیس و سرمایه اجتماعی اظهار کرد: علم حقوق، مذهب، اخلاق و هنجارها از جمله مهم‌ترین سرمایه‌های اجتماعی هستند که اگر افراد مرتبط برای کمال انسانیت تلاش و رعایت هنجارها در مصدر قرار گیرد، زحمت دادگستری و پلیس کمتر می‌شود.

وی افزود: وقتی آحاد مردم جامعه اخلاق، مذهب و ارزش‌ها را رعایت کنند، زندان‌های ما نیز کمتر شاهد شلوغی می‌شود و موارد مشهود ناامنی، ترس، وحشت، انزوا و گوشه‌گیری، انتقام خصوصی، کمتر و تشویق دسته‌جات حمایتی، امنیت و آرامش، پیشرفت نوآوری رونق می‌گیرد.

رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان در تشریح مهم‌ترین پرونده‌های آگاهی اصفهان از دستگیری باند سارقان مسلح تبعه خارجی کارگاه‌های صنعتی در اصفهان خبر داد و گفت: 13 کارگاه صنعتی اصفهان مورد دستبرد قرار گرفت که  از سلاح‌های سرد و گرم استفاده و با تهدید و کتک‌کاری اقدام به سرقت وسایل صنعتی در کارگاه‌ها کرده و متواری شدند.

وی با بیان اینکه این سارقان مدت دو ماه و نیم از این کارگاه‌ها سرقت کرده‌اند، افزود: هفته گذشته اعضای این باند سه نفره سریالی که با سرکردگی فردی به نام عزیز ـ م 26 ساله هدایت شده بودند، دستگیر شدند.

حسین‌زاده تصریح کرد: این سارق، سوابق متعدد کیفری دارد که پس از تحویل به مراجع قضایی علاوه بر اینکه مجازات قانونی می‌شوند از طریق اتباع امور خارجی استانداری اصفهان طرد و به کشور خود می‌روند.

*شیوه جدید گردنبند قاپی توسط سارقان حرفه‌ای

وی همچنین از دستگیری سه سارق گردنبندقاپ به شیوه جدید حرفه‌ای خبر داد و افزود: روزبه ـ ف 23 ساله، علی ـ ک 30 ساله و حسین ـ  گ 33 ساله با تردد در سطح شهر اقدام به سرقت گردنبندهای زنان و مردان در خیابان می‌کردند که در پی این سرقت‌ها این سارقان با چند مال‌باخته نیز درگیر و با سلاح سرد آنها را تهدید کردند.

رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان تصریح کرد: این سارقان معتاد به مواد مخدر شیشه بوده که پس از دستگیری آنها مالخری که طلاها را خریداری کرده بود نیز دستگیر شده است.

وی گفت: در شش ماهه گذشته اصفهان طی عملیات منسجم و پیچیده 115 باند حرفه‌ای و سابقه‌دار سرقت را شناسایی و دستگیر کردیم که بیشتر آنها بیش از دو فقره سرقت را مرتکب شده بودند.

حسین‌زاده با بیان اینکه در این راستا 314 نفر از سارقان حرفه‌ای و سابقه‌دار که در این باند فعالیت داشتند دستگیر شدند، افزود: بررسی‌ها نشان می‌دهد که 45.2 درصد سارقان حرفه‌ای در استان غیربومی هستند.

انتهای پیام/ح20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول