اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل منطقه آزاد ارس خبر داد

جذب 700 میلیون دلار سرمایه داخلی و خارجی در منطقه آزاد ارس

خبرگزاری فارس: مدیرعامل منطقه آزاد ارس گفت: منطقه آزاد ارس در کمتر از دو سال راه‌اندازی رسمی در محدوده 20 هزار هکتاری جلفا با فراهم‌سازی زیرساخت‌های توسعه سرمایه‌گذاری، موفق به جذب 700 میلیون دلار سرمایه داخلی و خارجی شده است.

جذب 700 میلیون دلار سرمایه داخلی و خارجی در منطقه آزاد ارس

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان منطقه آزاد ارس، صادق نجفی در هجدهمین همایش ملی توسعه صادرات غیرنفتی در تبریز گفت: خوشبختانه ارس بعد از شش سال آمادگی برای حضور در عرصه اقتصاد توانسته موقعیت نابی برای توسعه صادرات و سرمایه‌گذاری باشد.

وی تصریح کرد: فراهم بودن زیرساخت‌ها و قوانین و تسهیلات مناسب برای تولید سبب شده است تا این منطقه نقش موثری در تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی ایفا کند.

نجفی افزود: صادرات نفتی و غیرنفتی منطقه آزاد ارس با توجه به فراهم بودن زیرساخت‌های توسعه‌ای همواره در حال رشد بوده و مزیت مهمی برای استان و کشور است.

وی افزود: منطقه آزاد ارس در کمتر از دو سال راه‌اندازی رسمی در محدوده 20 هزار هکتاری جلفا با فراهم‌سازی زیرساخت‌های توسعه سرمایه‌گذاری، موفق به جذب 700 میلیون دلار سرمایه داخلی و خارجی شده است.

نجفی هجدهمین همایش توسعه صادرات غیرنفتی را حائز اهمیت ویژه‌ای دانست و افزود: ایجاد ارزش افزوده بیشتر برای تولیدات داخل از اهداف اصلی مناطق آزاد است و منطقه آزاد ارس نیز با موفقیت در زمینه ایجاد ارزش افزوده بالا فرصت بسیار بزرگی برای نجات بخش خصوصی است.

وی با بیان اینکه شرایط آسان این منطقه می‌تواند حداقل تا 25 درصد در هزینه‌های تولیدکنندگان و سرمایه‌گذاران نسبت به داخل کشور صرفه‌جویی کند، افزود: منطقه آزاد تجاری صنعتی ارس با وجود زیرساخت‌ها و مزیت‌های قانونی و موقعیت ویژه استراتژیکی فرصت مغتنمی برای سرمایه‌گذاران و تولیدکنندگان داخل و خارج و توسعه صادرات غیرنفتی است.

انتهای پیام/آ30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول