اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه دماوند:

زدودن موانع ظهور از درس‏های عید قربان است

خبرگزاری فارس: امام جمعه دماوند، زدودن موانع ظهور حضرت ولی‏عصر(عج) را از درس‏های بزرگ عید سعید قربان بیان کر‌د.

زدودن موانع ظهور از درس‏های عید قربان است

به گزارش خبرگزاری فارس از شرق استان تهران، حجت‏‌الاسلام محمد علاءالدینی عصر امروز در مراسم جشن ولایت و امامت که با حضور اقشار مختلف مردم و مسئولان شهرستان دماوند برگزار شد، اظهار داشت: مؤمنان در نماز عید قربان علاوه بر مسألت ایمان از خداوند و تصدیق به نبی مکرم اسلام(ص)، توفیق ادامه راه و اطاعت از ائمه اطهار(ع) را نیز از خدای تبارک و تعالی درخواست می‏کنند.

وی ادامه داد: ائمه اطهار(ع) نقاط نورانی و ارزنده‌‏ای هستند که اصل ایمان را در جامعه اسلامی به صورت عملی اجرا می‏کنند.

علاءالدینی با اشاره به فرازهایی از دعای نماز عید قربان خاطرنشان کرد: در بخشی از نماز عید سعید قربان بیان می‏شود که «این مقام برای خلفا و جانشینان به‏‌حق امام به‏‌حق خداوند باید باشد».

رئیس ستاد هماهنگی اقامه نماز جمعه شهرستان دماوند تصریح کرد: جامعه باید در این روزهای مبارک بیندیشد که چه حادث شده که توفیق اقامه نماز عید قربان به امامت حضرت ولی‏عصر(عج) از ما سلب شده است.

وی اضافه کرد: باید با تکیه بر این تأمل عمیق، همه به فکر زدودن موانع ظهور آن حضرت باشند و با خودسازی، رسیدگی به فقرا، محبت به مستمندان و تقدیم قربانی به عنوان یکی از مصادیق سنن بزرگ ابراهیمی(ع) آماده پذیرایی از قدوم مبارک ایشان باشند.

امام جمعه دماوند همچنین با اشاره به روایت تقدیم قربانی از سوی هابیل و قابیل به عنوان نخستین قربانی تاریخ خاطرنشان کرد: هابیل به عنوان وصی حضرت آدم انتخاب شده بود؛ اما این امر از سوی قابیل که خود را فرزند بزرگ‏تر می‏دید، قابل پذیرش نبود.

علاءالدینی تصریح کرد: خداوند متعال نیز برای نشان دادن حد قابلیت هر یک، فرمان به تقدیم قربانی از سوی این دو فرزند حضرت آدم را صادر کرد.

وی اضافه کرد: هابیل پروارترین حشم خود را برای قربانی آورد، اما قابیل که مزرعه‏دار بود بخشی از دارایی خود را که ارزش مادی چندانی نداشت، راهی قربانگاه کرد.

رئیس ستاد هماهنگی اقامه نماز جمعه شهرستان دماوند افزود: یکی از نشانه‏‌های پذیرش قربانی تعیین ‏شده از سوی باری تعالی، سوختن آن بود و قربانی هابیل که ارزش مادی کمتری داشت، مورد قبول قرار گرفت.

وی ادامه داد: این مهم نشانه تقرب هابیل به درگاه الهی بود و از همان زمان حس حسادت و قصد انتقام از سوی قابیلیان نسبت به هابیلیان ظاهر شد و تا امروز در قالب جبهه باطل و سپاه حق ادامه دارد.

رئیس ستاد هماهنگی اقامه نماز جمعه شهرستان دماوند از وجود سه فرصت طلایی تقدیم قربانی در طول سال سخن به میان آورد و گفت: متأسفانه باوری غلط که روز عید قربان تنها فرصت ادای این فریضه پسندیده الهی است، در جامعه وجود دارد.

علاءالدینی تصریح کرد: بر اساس کتاب «لمعه» شهید اول، فرصت قربانی سه روز و این مهم برای کسانی که در منا هستند، چهار روز تعیین شده است.

وی اضافه کرد: از این رو، کسانی که در روز عید سعید قربان به دلایل مختلف توفیق قربانی نصیب‏شان نشده است، می‏توانند علاوه بر روز دهم، روزهای یازدهم و دوازدهم نیز به این عمل نیک مورد تأکید خداوند و معصومین(ع) مبادرت ورزند.

انتهای پیام/ش10/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول