اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه یزد:

عید قربان روز رهایی از اسارت نفس است

خبرگزاری فارس: نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد گفت: عید قربان‌ جشن رهایی از اسارت نفس و پرداختن به بندگی خدا و تقویت ایمان و عمل صالح‌ است.

عید قربان روز رهایی از اسارت نفس است

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، آیت‌الله محمدرضا ناصری در خطبه‌های نماز عید قربان اظهار داشت: عید قربان عیدی است که انسان‌های آگاه‌ را به یاد قربانگاه اسماعیل و سربلندی از امتحان معبود می‌اندازد.

وی ادامه داد: بندگی ابراهیم (ع) در مقابل خدا و اطاعت از فرمان‌های الهی برای همه مسلمین پیامی دارد و پیام عید قربان این است که انسان برای رضای خدا بتواند از بهترین داشته‌ها و علایق خود چشم پوشی کند.

آیت‌الله ناصری با یادآوری تاریخ شکل گیری قربانی کردن در ادیان الهی و داستان حضرت ابراهیم خلیل(ع) و فرزندش اسماعیل، اظهار داشت: در آن زمان حضرت ابراهیم (ع) بنا به دستور الهی از عزیزترین فرد زندگی خود گذشت و حاضر شد وی را در راه خدا قربانی کند.

وی با اشاره به صبوری حضرت ابراهیم در مقابل مصائب و سختی‌ها تصریح کرد: ملت ایران 33 سال سخت‌ترین فشارها و تحریم‌ها را تحمل کردند و شرایط کنونی را نیز پشت سر می‌گذارند.

امام جمعه یزد بیان داشت: ملت ایران به خوبی از توطئه‌ها و برنامه‌های دشمنان آگاه هستند و امروز نیز متوجه هستند که باید برای شکست صهیونیست‌ها سختی‌های موجود را تحمل کنند.

وی ادامه داد: همواره انسان‌ها و ملت‌های آزاده مورد آزمایش الهی قرار می‌‌گیرند و با تقویت تقوا باید چنان عمل کرد که از این آزمون‌های الهی سربلند بیرون آمد و موجب خشنودی خداوند را فراهم کرد.

انتهای پیام/خ20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول