اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاد حوزه و دانشگاه:

عید قربان، عید آزادگی و شرافت است

خبرگزاری فارس: استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به جایگاه والای حضرت ابراهیم (ع) گفت: عید قربان، عید آزادگی و شرافت است.

عید قربان، عید آزادگی و شرافت است

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، حجت‌الاسلام ابوالفضل رضایی که به مناسبت هشتم آبان ماه سالروز اقامه اولین نماز جمعه ورامین سخنران پیش از خطبه‌های نماز عید قربان ورامین بود، با تبریک عید سعید قربان به نمازگزاران اظهار داشت: خداوند مناسکی که امروز برای حج مطرح است را به‌ وسیله ابراهیم، آن مرد الهی ترسیم، تعلیم و یادآوری کرد.

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به امتحان الهی تصریح کرد: امتحان الهی برای همه بندگان است، از انبیای الهی گرفته تا پایین‌ترین بشر مورد امتحان قرار می‌گیرند اما این امتحان برای هر کس متفاوت و به اندازه ظرفیت وجودی وی است، ابراهیم خلیل را با ذبح فرزند آزمایش می‌کند و من نادان نااهل را با دنیا و مقام و ثروت آن ابتلا می‌کند.

وی ادامه داد: امتحان الهی با امتحان ما بندگان متفاوت است، استاد یا معلم امتحان می‌گیرد تا بفهمد علم دانش‌آموز چقدر است، یعنی معلم برای اینکه آگاهی از علم شاگرد پیدا کند امتحان می‌گیرد، اما خداوند امتحان می‌گیرد تا بندگان بفمند چه کاره هستند و فلز و عیار آنها در چه اندازه است، خدا همه چیز را می‌داند، به امتحان نیازی ندارد.

رضایی گفت: امتحان الهی برای آن است که بنده به عیار وجودی خود آگاه شود، با مقام امتحان می‌کند، با ثروت امتحان می‌کند، امتحان الهی گسترده است.

این استاد حوزه و دانشگاه در ادامه با اشاره به ماجرای حضرت ابراهیم (ع) و حضرت اسماعیل (ع) به تربیت نسل و اولاد اشاره کرد و افزود: تربیت نسل و اولاد باید مانند ابراهیم (ع) باشد، با کمال شجاعت، شهامت، ایمان و دینداری فرزندش را به قربانگاه برد، اگر تربیت کننده، خوب تربیت کند فرزندش مانند اسماعیل است که به فرمان الهی گردن نهد.

وی در ادامه ابراز داشت: چه پسر تکامل یافته و رشد یافته‌ای، وقتی فرزند را برای قربانی کردن می‌برد شیطان به سراغ مادرش آمد تا وی را فریب دهد، اما آن زن تکامل یافته هم گفت هر چه خدا بخواهد، همان کار را باید بکنیم و شیطان را دور کرد.

رضایی سنگ زدن به شیطان در اعمال حاجیان را از موارد برگرفته از ماجرای ذبح فرزند در پیشگاه خداوند توسط حضرت ابراهیم عنوان کرد.

استاد حوزه و دانشگاه اضافه کرد: امروز دیگر دشمن برای جنگ با مسلمانان وارد جنگ فیزیکی نمی‌شود به شیعه‌گریزی و سنی‌گریزی متوسل می‌شود، تفرقه می‌افکند، کارهای دشمن شاد کن نکنیم.

نفس کشیدن آیت‌الله محمودی در این شهر برکت است

رئیس سابق ستاد نماز جمعه ورامین ادامه داد: نماز جمعه هم امتحان الهی است، امتحان بزرگی است، بنده از سالیان قبل از انقلاب و از سال 45 آیت‌الله محمودی را می‌شناسم، وجود این مرد چه در محلات، چه در ضیاءآباد قزوین مملو از زهد و تقوا بود، دل بسته به دنیا نبود، سال قبل هم در سالگرد نماز جمعه این موارد را گفتم.

وی تصریح کرد: بنده از سال 50 به منزل ایشان رفت و آمد دارم، آن موقع حاج آقا مهدی و حاج آقا محسن کوچک بودند و حاج احمد آقا دبیرستان می‌رفت، فرشی که در سال 50 زیر پای ایشان بود، هنوز هم در منزل ایشان زیر پایشان هست، عامل موفقیتشان هم همین زهد و تقوا است، در ورامین هم برای شکوفایی نماز جمعه ایستادگی و مقاومت کرد و در مقابل باطل و اباطیل ایستاد.

رضایی افزود: بعضی آن زمان فقاهت را بازیچه برای رسیدن به مقاصد خود قرار دادند، اما ایشان ایستاد و از فقاهت و شریعت مقدس دفاع کرد، چه شب‌هایی که تا سحر بیدار بود و در مقابل باطل ایستاد و سربلند بیرون آمد.

وی بیان داشت: افتخار کنید به اینکه امام جمعه شما شاگرد آیت‌الله العظمی بروجردی (ره)، شاگرد امام بزرگوارمان (ره) و شاگرد آیت‌الله العظمی گلپایگانی (ره) بوده است، می‌رفتند خدمت امام (ره) از ایشان بدگویی می‌کردند تا اینکه آیت‌الله العظمی گلپایگانی (ره) به امام (ره) فرمودند «ایشان امین ما است» و امام (ره) نیز خطاب به یاوه‌گویان فرمودند «کاری نکنید که آیت‌الله العظمی گلپایگانی (ره) از شما برنجد.»

رضایی یادآور شد: خداوند محبت کسانی که ایمان می‌آورند و عمل صالح انجام می‌دهند را در دل دیگران قرار می‌دهد و این رمز محبوبیت ایشان است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: از امام جمعه خود که معلم دین است تبعیت کنید، ایشان حاضر نیست خودش جهنمی شود و شما بهشتی و عملی خلاف شرع مقدس اسلام از ایشان دیده نشده است، نفس کشیدن آیت‌الله محمودی در این شهر برکت است، قدر این نعمت بزرگ را بدانید.

انتهای پیام/ب10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول