اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه سمیرم:

عیدقربان عید بندگی و نزدیکی دل‌ها به قرب الهی است

خبرگزاری فارس: امام جمعه سمیرم عیدقربان را عید سرسپردگی و بندگی دانست و گفت: عیدقربان، روز رهایی از اسارت نفس و نزدیک شدن دل‌ها به قرب الهی است.

عیدقربان عید بندگی و نزدیکی دل‌ها به قرب الهی است

به گزارش خبرگزاری فارس از سمیرم حجت‌الاسلام سید حبیب الله موسوی امروز در خطبه‌های نماز عید‌قربان با تبریک این عید فرخنده اسلامی به نمازگزاران اظهار کرد: عیدقربان، عید رهایی از اسارت نفس و نزدیک شدن دل‌ها به قرب الهی است.

وی ایام ذی‌الحجه را بهترین فرصت برای رسیدن به قرب الهی دانست و گفت: عید سعید قربان، عید صداقت و پاکی و تسلیم شدن انسان مؤمن در برابر اراده پروردگار است.

امام جمعه سمیرم عید‌قربان را عید سرسپردگی و بندگی دانست و افزود: عید‌قربان یادآور قربانگاه ابراهیم خلیل‌الله(ع) و درس ایثار و فداکاری در راه خدا است.

وی تصریح کرد: حضرت ابراهیم(ع) در چنین روزی با قربانی‌کردن حضرت اسماعیل(ع) و با گذشتن از فرزندش، در امتحان الهی سرافراز شد و ما نیز باید کاری کنیم که به خاطر رضای خدا، از امیال مادی و تعلقات بگذریم.

موسوی ادامه داد: همه باید از قربان درس تسلیم در مقابل اراده خدا بگیریم و از نفس خود دل ببریم و با اخلاص تمام خود را در راه خدا تقدیم کنیم.

وی کمک به مستضعفان در جامعه را یکی از برکات این عید عنوان کرد و اظهار داشت: بنا بر روایات، قربان‌کردن برای افراد عادی واجب نیست، بلکه مستحب است اما آنها که اقدام به قربانی در راه خدا می‌کنند، نباید سهم نیازمندان و مستمندان را از یاد ببرند.

امام جمعه سمیرم همچنین با بیان اینکه ایام حج نشانه‌ای از پاکیزگی، آگاهی و معنویت است، افزود: مسلمانان در این‌ مراسم ضمن خود سازی و تمرین بندگی، از هواهای نفسانی‌ دوری می‌جویند و درس برادری، برابری و اتحاد می‌آموزند و همچنین از مظاهر شرک دوری می‌گزینند و شعار برائت از مشرکان سر می‌دهند.

انتهای پیام/ب20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول