اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس بنیاد فقهی مدیریت اسلامی:

قربانی در عید قربان آخرین حلقه وصل به خدا است

خبرگزاری فارس: رئیس بنیاد فقهی مدیریت اسلامی گفت: قربانی کردن در روز عید قربان آخرین حلقه وصل به خدا است و سبب نزدیکی انسان به پروردگار می‌شود.

قربانی در عید قربان آخرین حلقه وصل به خدا است

حجت‌الاسلام صمصام‌الدین قوامی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم ضمن تبریک عید سعید قربان اظهار کرد: قربان عید قرب به خدا بوده و در حقیقت عید بندگی خدا محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه روح همه عبادات قرب الی‌الله است گفت: قرب هدف و آرمان همه عابدان و سالکان است و آنها در نماز، روزه و جهاد قرب الی‌الله را پیگیری می‌کنند.

رئیس بنیاد فقهی مدیریت اسلامی خاطر نشان کرد: بهترین نوع قرب در عید قربان در قالب گذشتن از خود و متعلقات مشخص و ظاهر می‌شود.

وی ادامه داد: کسی که از خود عبور می‌کند و هواهای نفس خود را زیر پا می‌گذارد، بیشترین فاصله را طی می‌کند بنابراین به خدا نزدیک می‌شود.

قوامی با اشاره به اهمیت عید قربان گفت: عید قربان پس از جهاد اکبر حج واقع شده و با قربانی همراه است و رمز بندگی خدا محسوب می‌شود.

وی با اشاره به امتحان سخت حضرت ابراهیم(ع) گفت: در نهایت گوسفندی برای قربانی به عنوان ذبح عظیم به جای قربانی اسماعیل(ع) از آسمان نازل شد و حضرت اسماعیل(ع) پس از این امتحان بزرگ الهی ذبیح‌الله نامیده شد.

رئیس بنیاد فقهی مدیریت اسلامی با بیان اینکه رسول خدا(ص) بنی اسماعیل است یادآور شد: پیامبر اکرم(ص) از نسل ابراهیم است بنابراین در صورتی که حضرت اسماعیل(ع) قربانی می‌شد رسول خدا(ص) متولد نمی‌شد.

وی تصریح کرد: قربانی بسیاری از چیزها را بر حجاج حلال می‌کند بنابراین قربانی در این روز آخرین حلقه وصل به خدا است و انسان را به خداوند نزدیک می‌کند.

قوامی یادآور شد: باید سعی کنیم با تأسی به عید قربان اسماعیل‌های درون خود را به عنوان نمادی از علاقه به زندگی قربانی کرده تا به رستگاری برسیم.

انتهای پیام/ع20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول