اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

با هدف ترویج فرهنگ غدیر؛

نمایشگاه پوستر غدیر در قم برپا می‌شود

خبرگزاری فارس: مسئول واحد تجسمی حوزه هنری استان قم از برپایی نمایشگاه پوستر غدیر در قم از 17 تا 25 آبان در نگارستان اشراق خبر داد.

نمایشگاه پوستر غدیر در قم برپا می‌شود
محمدمهدی ایمانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم،‌ با اشاره به برپایی نمایشگاه پوستر غدیر اظهار کرد: ترویج فرهنگ غدیر و ولایت و حمایت از هنرمندان جوان مهم‌ترین هدف برپایی این نمایشگاه است.
وی با بیان اینکه 35 اثر از 19 هنرمند گرافیست استان قم در این نمایشگاه گردآوری شده است، گفت: آثار گرافیکی هادی معزی، مسعود رستمی، فرهود مقدم، فریدالدین ملایی، مسعود صفارنژاد، صادق معزی، سیدامیر و سیدحسن سجادی، ناصر حسنی، ناصر ابراهیمی، صادق انصاری، حامد فروغی، حسین چمن‌خواه، سیدمحسن زهرایی، محدثه علیزاده، هانیه رسولی، حمیده سلیمانی، زاهده سلیمانیان و استاد مسعود نجابتی و رضا آقابراری در این نمایشگاه عرضه شده است.
مسئول واحد تجسمی حوزه هنری استان قم خاطرنشان کرد: نمایشگاه پوستر غدیر از 17 تا 25 آبان ماه سال جاری در محل نگارستان اشراق از ساعت 9 تا 13 و 17 تا 20 پذیرای علاقه‌مندان است.
غدیرخم نام ناحیه‌ای میان مکه و مدینه است که پیامبر اسلام در حجةالوداع، علی را «ولی» پس از خود اعلام کرد و ۱۸ ذی‌الحجه، سالروز این واقعه میان شیعیان به عید غدیر خم شهرت دارد.
پیامبر اسلام در بازگشت از آخرین حج خود همه مسلمانانی که در حج شرکت داشتند را در غدیرخم جمع کرد و شیعیان معتقدند که او در آنجا علی بن ابیطالب(ع) را به‌عنوان وصی و برادر و جانشین خود از جانب خدا معرفی کرد.
عبارت معروف «هر آن‌کس که من مولای او هستم، پس علی مولای اوست» قسمتی از خطابه بلند غدیر است و گرچه در تفسیر حدیث غدیرخم در بین شیعه و سنی اختلاف وجود دارد.
اهل سنت تنها اظهار نزدیکی پیامبر به علی و دوستی با او را در این روز بیان می‌کنند و اظهار خواسته‌اش که علی به عنوان پسر عمو و فرزند خوانده‌اش جانشین او در مسئولیت‌های خانوادگی‌اش پس از مرگ شود.
این واقعه و حدیث غدیر در کتاب‌های شیعه و بسیاری کتاب‌های اهل سنت نقل شده است.
انتهای پیام/ج30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول