اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

کارخانه سیمان خلخال بعد از 12 سال 20 درصد پیشرفت دارد

انتقاد شدید رئیس مجمع نمایندگان استان از پیشرفت کل پروژه‌ها

خبرگزاری فارس: رئیس مجمع نمایندگان استان با انتقاد شدید از تاخیر در اجرا و تکمیل پروژه‌های تولیدی و اقتصادی ضرورت بازبینی مجدد در این حوزه را خواستار شد.

انتقاد شدید رئیس مجمع نمایندگان استان از پیشرفت کل پروژه‌ها

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، جلیل جعفری بنه خلخال ظهر امروز در همایش ملی فرصت‌های سرمایه‌گذاری در منطقه خلخال و کوثر اظهار داشت: سهم این شهرستان از مجموع واحدهای تولیدی استان که در حدود 950 واحد است تنها 20 مورد است که در این حوزه 250 نفر نیز مشغول به کار هستند.

وی خاطرنشان کرد: برای منطقه ما یک فاجعه است که با گذشت 33 سال از پیروزی انقلاب اسلامی کمتر از 250 نفر در حوزه صنعت مشغول به کار باشند و ما نتوانیم به سهم واقعی اشتغال خود در این حوزه دست یابیم.

رئیس همایش ملی فرصت‌های سرمایه‌گذاری در منطقه خلخال و کوثر یادآور شد:‌ علیرغم اینکه این شهرستان‌ها از معادن غنی برخوردار هستند، ولی کمترین کارخانه فرآوری معادن و فراوری را در این حوزه شاهد هستیم که این به هیچ‌وجه قابل قبول نیست.

جعفری بنه خلخال گفت:‌ نمی‌شود ادعای توسعه صنعتی، معدنی و کشاورزی داشت، اما در توزیع اعتبارات دچار نوعی بی‌عدالتی و رفتار غیر‌منطقی شویم.

وی با بیان اینکه تنها واحد صنعتی جنوب استان کارخانه سیمان بعد از 12 سال کلنگ‌زنی هنوز پیشرفت آن کمتر از 20 درصد است، افزود: اکیداً به صاحبان این کارخانه تذکر دادیم که یک شرکت سرمایه‌گذاری آشنا به مسائل احداث کارخانه سیمان را به کار بگیرند و گرنه طبق قانون مجوز لازم را پس گرفته و از اجرایی شدن آن جلوگیری خواهیم کرد.

تاخیر در تکمیل کارخانه سیمان خلخال با برخورد جدی مواجه خواهد شد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، این نماینده مجلس در بخش دیگری از سخنان خود بیان داشت: سال‌های سال است که مردم منطقه منتظر تکمیل پروژه کارخانه سیمان هستند و این برای مردم ما قابل قبول نیست که 20 درصد پیشرفت فیزیکی داشته باشد.

جعفری بنه خلخال به برخی از ظرفیت‌های خلخال در ورود به صنایع بارور اشاره کرد و گفت: ‌جنوب استان از توانمندی وجود از صنعت فولاد برخوردار است و آنهایی که این توانمندی را منکر هستند باید به ما بگویند که چگونه در شهر بناب احداث کارخانه فولاد امکان‌پذیر است، اما در شهر مجاور بندر انزلی چنین چیزی امکان‌پذیر نیست.

وی اهمیت احداث تونل ما بین گیلان و خلخال را یادآور شد و تصریح کرد: اگر این ارتباط تقویت شده و دسترسی‌ها تسهیل شود ما قادر خواهیم بود در بخش صنعت نیز بسیار موفق عمل کنیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی در پایان سخنان خود یکی دیگر از توانمندی‌های این شهرستان را توجه جدی به صنعت تایر‌سازی اعلام کرد و اذعان داشت: فعالیت ما در این حوزه در سطح کشور دو برابر کمتر از نیاز کشور است در حالی که ما با وارد کردن لاستیک‌های خارجی به برخی ناهنجاری‌ها دامن زدیم که در این زمینه بهتر است با تکیه بر توانمندی تایر‌سازی کشور از این بخش حمایت کنیم.

انتهای پیام/ن10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول